יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מתריעה על ניגוד אינטרסים לכאורה בהקמת פרוייקט מסחרי של קבוצת עזריאלי בראשל"צ בין השאר בגלל מעורבות של עו"ד רועי בר
18/02/2014

בפנייה של תהועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
עפ"י מידע שהגיע לאחרונה לתנועת אומ"ץ סוכם בין עיריית ראשל"צ לבין קבוצת עזריאלי על הקמת מרכז מסחרי ומגדל משרדים על שטח שבבעלותה ששוכן בצמוד לתחנת רכבת ראשונים, בראשל"צ.
השטח שבו מדובר נגרע מחניון שבו השתמשו נוסעי הרכבת לצורך חניית רכביהם הפרטיים והדבר מצביע על חוסר רגישות מצד עיריית ראשל"צ שבקשה לרצות את קבוצת עזריאלי ללא התחשבות בצרכי ציבור המשתמשים ברכבת.
יצוין כי בשנת 2002 נערך הסכם בין עיריית ראשל"צ לבין מר גדעון ביקל שהיה בעבר בעל השטח האמור כי במסגרתו הוסכם שהשטח יהיה מיועד לחניון עילי עבור נוסעי הרכבת.
ההסכם הנ"ל נעשה בתקופתו של ראש העיר לשעבר מאיר ניצן.
שבע שנים לאחר מכן בשנת 2009 נערכה פגישה בין ראש העיר הנוכחי, דב צור, לבין דוד עזריאלי ומנהל עסקיו בארץ, מנחם עינן, בעניין הקמת המרכז המסחרי ומגדל המשרדים, שרכשה בינתיים את השטח כאמור מביקל.
הדבר החמור שבפגישה נכח עו"ד רועי בר היועץ המשפטי של עיריית ראשל"צ (שהושהה בינתיים מתפקידו בעקבות חקירה פלילית המתנהלת נגדו).
עו"ד בר טרח לציין על נייר המכתבים שלו שעל רשימת לקוחותיו נמנית גם קבוצת עזריאלי. המשמעות היא ניגוד אינטרסים בלשון המעטה.
יש להדגיש כי המתכננת המחוזית של משרד התחבורה הביעה הסתייגות לגבי התב"ע שאושר ע"י עיריית ראשל"צ והעבירה אותה לידיעת משרד הפנים שמשום מה אינו מתערב.
אנו מבקשים שמשרד מבקר המדינה יכנס לעובי הקורה ויקבע את עמדתו בנושא בהקדם, לפני שהקמת המרכז המסחרי ומגדל המשרדים יצאו לפועל ויהפכו לעובדה.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.