יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ ביקשה מחיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי לפעול בנושא השעיית שאול מזרחי מתפקידו
26/01/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
לאחרונה פורסם בתקשורת, שהפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, כנגד יו"ר החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (להלן: "החברה"), בחשד לביצוע עבירות, ל כאורה, שעניינן מעשי שוחד, מרמה והפרת אמונים במהלך כהונתו (להלן: "החלטת הפרקליטות").
החלטת הפרקליטות מחייבת השעייתו המידית של יו"ר החברה, זאת, בין היתר, לאור הנימוקים המפורטים.
ראשית, החברה הינה "גוף דו מהותי", המגלגלת הכנסות הנאמדות במיליארדי ₪, ואשר כפופה לנורמות מהמשפט הציבורי. במצב זה, לא ייתכן שמי שהוחלט שקיים כנגדו מארג ראייתי פלילי ברמה שמצדיקה הגשת אישום, בכפוף לשימוע, ימשיך לכהן בתפקיד ציבורי בכיר כל כך.
שנית, קיימת זיקה הדוקה בין העבירות המיוחסות ליו"ר החברה ובין תפקידו. למיטב הבנתנו, אותן עבירות, לכאורה, בוצעו גם במהלך תפקידו, ותוך ניצול מעמדו הבכיר בחברה. במצב זה, המשך כהונתו של יו"ר החברה גם מרסקת את אמון הציבור בטוהרה ויושרה של החברה ועובדיה.
ושלישית, לאור פסיקתו האחרונה של בית המשפט העליון הנכבד, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, בעניינם של ראשי ערים, ברור שבחברה, אשר הכפיפה את עצמה לסעיף 22 ל חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), תשל"ה-1975, לא ניתן להשלים משפטית עם המשך כהונתו של יו"ר החברה, כשברקע החלטת הפרקליטות.
בהקשר אחרון זה נזכיר, שלפי פסיקת בית המשפט העליון, גם הימנעות מהתכנסות של מועצת העירייה – ובעניינו, הימנעות מהתכנסות מוסדות החברה – כפי שנמנעה  מועצת רמת השרון מלהתכנס והחלטתה להוריד את נושא הדחת ראש העיר מסדר יומה, פירושה החלטה של המועצה שלא להדיח את ראש הרשות, וגם היא מהווה החלטה בלתי סבירה.
אומ"ץ פנתה לשלמה בוחבוט בשעתו בדרישה להשעות את יו"ר החברה מזרחי והשבת לנו שכל עוד לא הוגש נגדו כתב אישום אין מקום להשעיה. עתה השתנו הנסיבות ועל רקע זה באה הדרישה המחודשת של אומ"ץ.
נבקשך לפעול בסוגיה זו בהקדם האפשרי ובדחיפות המתבקשת.
העתקים:
השופט (בדימוס) יוסף שפירא - מבקר המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.