יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: סיום תפקידו של יו"ר רשות השידור
21/01/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר התקשורת גלעד ארדן כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה שלא תענה לפניותיהם של גורמים שונים המבקשים להאריך את כהונתו של יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת.
מתוך מעקב אחר פעילות של היו"ר בשנה החולפת התברר לנו שהוא נהג לכאורה בכמה מקרים בניגוד לכללי המנהל התקין, בזבוזי כספים וגרם להתפוררות המליאה ולמערכת יחסים עכורה בין חבריה.
גם תפקודה של הנהלת רשות השידור כיום הינו לקוי מיסודו וקיים נתק בין היו"ר לבין חברים אחרים בהנהלה, דבר שפוגם ללא ספק בתפקודה של הרשות.
זאת ועוד: ראוי לציין הפרות חוזרות ונשנות של כללי מנהל תקין על ידי יו״ר רשות השידור ד״ר אמיר גילת. כפי שהתרענו במכתבים קודמים ד״ר גילת אינו מבחין בין תפקידו כרגולטור לבין תפקיד ההנהלה ומתערב פעם אחר פעם בהחלטות ניהוליות מקצועיות פרטניות בחסות הטענה שהוא עורך ביקורת.
גילת מעסיק את יחידת הביקורת של הרשות בזוטות כך למשל עסקה לאחרונה וועדת הביקורת של המליאה  בסוגיה שגרתית של הפרת משמעת של אחד העובדים הזוטרים.
במקרים אחרים הוא נעזר בנציב קבילות הציבור שמגיש לו תלונה אחת ועל פיה הוא מנהל ישיבות סרק שכל מטרתן היא ניגוח ההנהלה.
בנוסף לכך ממשיך יו״ר הרשות בהתנהלות מזגזגת לזמן מהרגע להרגע ישיבות של וועדות שונות וניכר שהוא פועל בשליפת נושאים ולא בעבודה מתוכננת. כך למשל נהג בהתנהלות בכל הנוגע לחברת שפ״מ שהיא החברה הזכיינית לגיוס פרסומות.
יו״ ר הוביל מהלך בשנתיים האחרונות לגיוס פרסומות באופן עצמאי מבלי לאפשר להנהלה לגייס את משאבי כוח האדם והטכנולוגיים הנחוצים.
בדרך זו של טיעונים בירוקרטים כמו למשל מכתב השרים בעניין הרפורמה גילת משך את הדיונים עד שהגיעה הרשות למצב שכעת אין הסכם עם החברה הזכיינית ואין אפשרות לגייס פרסומות בקול ישראל באופן עצמאי. עובדה שמותירה את רשות השידור עם בור תקציבי של עשרות מליוני שקלים וסכנה ממשית לקיומה.
נכון להיום ולאחר ישיבת חירום שכינס גילת כעת נשענים הוא וחבריו לוועדת הפרסום בטיעון שגם במצב כאוטי כזה לא ניתן ולו לתקופה קצרה של מספר חודשים לפעול הסכם זמני חדש עם הזכיין עד לקיומו של מכרז חדש. יו״ר הרשות מעדיף נזק כלכלי ממשי של עשרות מיליוני שקלים על פני מציאת פתרון משפטי סביר שיאפשר גיוס פרסומות עד לפתרון הבעיה במכרז כדת וכדין.
ההחלטות של גילת נשענות על חוות דעת משפטיות של יועצים פנימיים של הרשות שאינם מוכנים להמרות את פיו.
על רקע כל הנאמר לעיל נראה לנו שסיום תפקידו של יו"ר הרשות הינו בלתי נמנע.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.