יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: חשבונות רדומים
05/01/2014

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר האוצר לפיד ושרת המשפטים ליבני כותב חברה הנהלת אומ"ץ יעקב מאור:
לתנועת אומ"ץ ידוע שקופות הגמל, הפנסיה וקרנות הנאמנות מחזיקות שלא כדין בסכום של 15 מיליארד שקלים של "כספים רדומים". אלה פיקדונות של אנשים שפרטיהם אינם ידועים.
אנו דורשים להקים מנגנון שיאפשר לבעלי הפיקדונות או ליורשיהם לאתר את הכספים השייכים להם. לחילופין, אם לא יימצאו בעלי הפקדונות, הרי שלפי החוק יש להעביר כספים אלה לידי האפוטרופוס הכללי. ככל הידוע לנו הבנקים והחברות המנהלות את פיקדונות הכספים הרדומים לא טרחו להעביר כחוק את הכספים לידי האפוטרופוס. פקידי האפוטרופוס במשרד המשפטים לא דרשו את הכספים, ואף לא פירוט של הכספים הרדומים הללו.
המשך אחזקת כספים אלה בידי הבנקים ובידי חברות הניהול של קרנות פנסיה וקופות גמל נחשב בעינינו שוד כספי הציבור, שהרי דינם של כספים אלה להיות מיועדים לשימוש לטובת הציבור ולא לטובת הגופים הפיננסים שמחזיקים בהם של כדין.
אומ"ץ פנתה בתחילת שנת 2011 לשר האוצר דאז שטייניץ, ולשר המשפטים נאמן, בבקשה לנקוט צעדים נדרשים לטיפול ראוי בכספים אלה לטובת בעליהם או לטובת הציבור. לצערנו לא ידוע לנו שנעשה צעד כלשהו בנושא זה.
ככל הידוע לנו העלה חה"כ מאיר שטרית (לשעבר שר האוצר) הצעת חוק לחייב את החברות המנהלות להקים מנגנון שיעזור לציבור לזהות חשבונות רדומים, בדומה למנגנון הקיים לפי החוק לגבי אגרות מלווה המדינה. ועדת השרים לחקיקה פסלה בשעתה את הצעת החוק הזו, ובשלב מאוחר יותר של קריאה טרומית הוא הוסר משולחן הכנסת.
אנו פונים אליכם בבקשה להתערב ולפעול לתיקון מצב שערורייתי זה בהקדם.
נודה לכם על תגובתכם.
העתקים:
פרופ' דוד האן – האפוטרופוס הכללי
ח"כ מאיר שטרית
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.