יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת לחקור עד תום התנהלות בנק לאומי בפרשת דנקנר
25/12/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל: יו"ר רשות ניירות ערך, המפקח על הבנקים, היועץ המשפטי לממשלה, כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליכם לקיים חקירה ממצה וללא מורא בנושאים שבנדון.
עתה כבר ברור שהבנק העמיד לרשות נוחי דנקנר ופירמידת החברות שלו אשראי במאות מיליוני שקלים ללא בטחונות, ובכך פגע בחוסנו של הבנק ובאימון הציבור בבנק בפרט ובמערכת הבנקאות בכלל.
יש לבחון באופן יסודי את פעולת הנהלת הבנק והדירקטוריון, לרבות קשרים אישיים ועסקיים שהיו למנהלים ולדירקטורים בבנק עם חברות הפירמידה.
כידוע, גם לאחר שהתברר גודל הכישלון של אי.די.בי. והעומדים בראשה, הציעה הנהלת הבנק, והדירקטוריון לא מנע זאת ממנה, למחוק מאות מיליוני שקלים מהחובות האישיים של דנקנר בחברותיו הפרטיות, למרות ערבותו האישית של דנקנר. רק סערה בתקשורת ובציבור מנעה את המחיקה.
במיוחד יש לבחון את החלטת הבנק וממלאי התפקידים הבכירים בו למחוק מהסכם קיים, שנחתם בין דנקנר לחברותיו לבין הבנק, סעיף לפי הדיבידנדים הנמשכים מן החברות ישמשו לפירעון הלוואה בסך 400 מיליון שקל. מחיקת הסעיף הזה, שהיה יכול להביא לפירעון מרבית ההלוואה, נעשתה בניגוד לנוהל בנקאי תקין ויצרה לבנק הפסד בגובה הסכום האמור.
האמור לעיל סותר כמובן את הצהרתו של יו"ר הבנק דוד ברודט, לפיה יפעלו לגביית חובותיהם של דנקנר וחברותיו כפי שנוהגים בכל חייב מראשון לציון.
פסק דינו של השופט גורפינקל בעניינו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, לא משאיר מקום לספק בדבר חומרת העבירה של הפרת אמונים בצד עבירות על דיני החברות ודיני ניירות ערך, ויש לחקור הנושא עד תומו בכל הקשור להתנהגות ולקבלת ההחלטות של הנהלת בנק לאומי והדירקטוריון שלה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.