יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת ממבקר המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה לחקור מחדש את פרשת הירצחם של שני סוכני המשטרה
05/12/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה כותב עו"ד פני פישלר:
לכבוד,                                                           לכב',                                       
כב' מבקר המדינה                                            כב' היועץ המשפטי לממשלה
השופט [בדימ.] יוסף שפירא                             עו"ד יהודה וינשטיין      
לשכת מבקר המדינה                                         משרד המשפטים
רחוב בית הדפוס 12                                          רחוב צאלח א דין 29
ירושלים                                                          ירושלים                                                
מכובדי המלומדים,
הנדון: מרשתי תנועת אומץ' ואח' –  משטרת ישראל – תיק רצח אייל סלהוב ז"ל – "עובדה" 
מרשתי, תנועת אומץ' ויו"ר הנהלת התנועה, מר אריה אבנרי, וכן נצ"מ [גימ.] מר ישראל אברבנאל, מילאו ידי, כולם יחד וכל אחד לחוד, לפנות אל כב', בדחיפות,  כדלהלן;
1. עניין לנו בתיק חקירת הרצח של מקור משטרתי – אייל סלהוב ז"ל.
2. התיק  הוא תיק בלתי מפוענח, חרף חלוף שנים רבות – רבות מאד.
3. הפרשה החמורה הזו, הדירה שינה מעיני  נצ"מ [גימ.] ישראל אברבנאל אשר חשף, באומץ, את מסכת המחדלים הרבים בה ויצא למאבק איתנים, על מנת לחשוף ולהתריע. הוא עשה בדיוק, את שמוטל עליו, ושם את ראשו בינות ל"מלתעות" המערכת ואף שילם על כך מחיר אישי כבד, שלא בדין ושלא לצורך.
4. המשטרה, לאורך כל הדרך, עשתה כל אשר לאל ידה, כדי להדוף כל ביקורת, כל חקירה, כל דרישה, על מכלול מעלליה ומחדליה, רבים המה, כחול אשר על שפת הים.
5. תוצאי חשיפת  נצ"מ [גימ.] מר ישראל אברבנאל, אשר לווה בסיוע צמוד מתנועת אומץ' והח"מ, החליט אז, כב' מבקר המדינה דאז, השופט [בדימ.] מיכה לינדנשטראוס  להיעתר לפניות ולהיכנס לעובי הקורה, לבדוק ולבחון כדי שורשם של דברים, את התנהלותה של משטרת ישראל בפרשה שכונתה - "פרשת רצח המקורות".
6. הדו"ח החמור שיצא מלפני כב' מבקר המדינה מצוי  בידכם והוא מדבר  - כולו – בעדו – לרבות החלק החסוי שבו. ראוי כי תחזרו לקרוא בו בבחינת שנאמר: "הפוך בו והפוך בו".
7. אלא, שבעוד הדו"ח הקשה והנוקב הנ"ל מעלה אבק, ולא ב"אבק כוכבים" עסקינן, באים אחרים, אכפתיים, ממוקדי מטרה ודבקים בדרך, כדוגמת מר עמרי אסנהיים וצוות התוכנית "עובדה" וממשיכים לנבור בפרשה ולחקור אותה, ללא ליאות, באמצעיהם הדלים, חודשים ארוכים ואף שנים – והמה לא מרפים. הם עושים זאת,  ללא חשש מורא או פחד, מתוך דבקות ואמונה כי את הפרשה החמורה כאן, יש, צריך ואף ניתן לפענח ולפצח.
8. והנה, בערב יום 02/12/2013, שעה 21.00, מעלה התוכנית "עובדה, תחקיר מקיף, מרתק ומצמרר, אודות פרשת רצח המקור המשטרתי אייל סלהוב ז"ל ובונה "פסיפס" מהודק, של חשדות, לכאורה וגילויים, לכאורה, תוך ניסיון מיומן לקשור קצוות בין פרשת הרצח ב"בר - נוער" לבין פרשת הרצח כאן – זו הבלתי פתורה – זו הבלתי מפוענחת.
9. ממצאי התחקיר מדברים בעדם, מצמררים המה, אף מדאיגים ומעוררי עניין בשאלות נוקבות, ותשובות למכביר, לצידן, ויש בממצאים  כדי ומשום להאיר אור נגוהות על הפרשה, עד כדי ומשום להביא כדי פתרונה.
10. הנה כי כן, באה משטרת ישראל ובמקום לקבל בהערכה, באהבה ובחדווה את יציר כפיו של תחקיר מרתק ["עובדה"] ובמקום להעמיק חקר בתיק הפתוח, היא עושה את שאסור לה לעשות, לאמור - "פלגינן דיבורא". קרי, להאמין לעד המדינה בתיק אחד, ולדחות באחת  - בהינף קולמוס ואגודל - את עדויותיו, בתיק האחר. מעתה אמור לה כך: "פלגינן דיבורא" יעשה רק בית משפט ולא תעשה משטרה, זו, המקבלת חומר ראיות הצריך בבדיקה ובחקירה בלתי תלויה.
11. התיק ה"אחר", אינו נח למשטרת ישראל, זאת, בלשון המעטה, משהבכירים שבבכירים בצמרת המשטרה, לרבות המפכ"ל רנ"ץ יוחנן דנינו וקודמו רנ"ץ [גימ.] דודי כהן, תנ"ץ רוני ריטמן ועוד רבים רבים אחרים, מעורבים בו, עד צוואר.
12.  חמורה בעיני מרשתי התופעה הנפסדת והפסולה, על פיה, משטרת ישראל, עוד בטרם ראתה ובטרם צפתה  בתחקיר "עובדה" [והסתפקה ב"פרומו" בלבד] כבר חשה, אצה, רצה ומיהרה לצאת בתגובה אלימה, בוטה, מתנשאת, אף מאיימת כלפי עורכי כתבת התחקיר  ומערכת התוכנית "עובדה". הכל, תוך ניסיון לסכור פה ולנצור לשון - להסתיר מידיעת הציבור את האמת כולה כאילו שהמטרה לכסות על מחדלי הבכירים בה – מקדשת את האמצעים. ודוק: "האמת כפשוטה היא האמת כולה" וכן ראו ושננו: "חצי אמת  - גרועה משקר מוחלט" [דברי השופט פרנקפורטר].
13.  כך מתנהלת משטרה רק במשטרים אפלים. כך מתנהלת משטרה, שאינה פתוחה, אינה בשלה ואינה בוגרת דיה, לשמוע ולקבל ביקורת. ודוק: הדבר מלמד אודות קהות חושים,  חוסר מוטיבציה, מגמתיות הזועקת השמיימה, התנהלות מחפירה ומדאיגה, חובבנית ושטחית וכיו"ב. 
14. בכל הכבוד, נטען, כי התנהלות המשטרה, בכל הקשור למידעים, לידיעות, לראיות ולעדות שמביא עד המדינה ח', בפרשה כאן,  מסתכמת בעצימת עיניים מוחלטת לצד אדישות של ממש – הא ותו לא – לצד קשיות עורף, אטימות מוחלטת וקהות חושים. מעתה אמור: צוות החקירה, "נעול" מראש, בקונספציה ובפיקסציה ["קיבעון"], כאילו כבר סימן את התיק כ"גנוז" –  כבלתי ניתן לפענוח - מקום בו מראים למשטרה את האור בקצה המנהרה. 
15. קשה למשטרה לבוא ולהכות על חטא שחטאה, ועוד "לסבול" כי קיימת אפשרות, שתחקיר "עובדה" בא, חקר, דרש ופתר את התעלומה. בכל הכבוד, נטען, כי מדיניות "בת היענה", אינה מקובלת לא על מרשתי ולא על מרשי ודאי לו משעסקינן בתיק רצח. משטרה מקצועית אמורה לחשוב גם אל "מחוץ לקופסא" ולהיות פתוחה לגילויים ולממצאים, שגם אחרים מביאים אל פתחה. 
16. נזכיר רק למי אשר שכח, היה זה, בזמנו, לא אחר מניצב יואב סגלוביץ', שישב [על מדיו הבוהקים והמצוחצחים], באולפן "עובדה" לפני שנים, אז, כשנחשפה פרשת רצח המקורות על ידי מרשי, נצ"מ [גימ.] ישראל אברבנאל, בכובעו כראש אח"ם, וגונן [כמו גם הדף] בחירוף נפש, על המשטרה, באופן עיוור ואוטומטי,  בניסיון [פסול ונפסד] להשתיק את מרשי ולהציגו באור שלילי כ"נוקם" וכ"נוטר". הנה, לימים, נולד וגם נברא דו"ח מבקר המדינה, שהוכיח כי גם ניצב יואב סגלוביץ' הנכבד, לא ידע על מה הוא שח. בכל הכבוד, אמרנו כבר אז, כי הוא היה שלוחו של חברו, מועמד אז למשרת מפכ"ל המשטרה  ניצב [כדרגתו אז] יוחנן דנינו [שכיהן בתפקידו כממ"ז דרום].
17. על כל אלו, רק נזכיר את פיצויי העתק שקיבלה משפחת סלהוב, על חשבון משלם המיסים, הכל תוצאי מחדלי משטרת ישראל.  פיצויי עתק אלו, הוסתרו מידיעת הציבור, ולא בכדי.
18. לא נוכל לסיים,  מבלי למתוח ביקורת קשה על מפכ"ל המשטרה אשר אך ברור כי הוא מצוי בניגוד עניינים מובהק  ומפעיל כנגד "עובדה" - חטיבה שלמה – היא חטיבת הדוברות – הכל - מתוך הקופה הציבורית הדלה במקום לעסוק במהות ובעיקר.
19. משכך, נבקש כאן, בשם כל מרשיי, בקליפת אגוז ובקצירת האומר;
א. את מבקר המדינה לחזור ולדון בסוגיה כאן – לאמור לפתוח את תיק הביקורת מחדש משמדובר במחדלים קשים וחמורים, שלא באו בידיעת מבקר המדינה היוצא.
ב. את היועץ המשפטי לממשלה לצוות ולהורות את משטרת ישראל לזמן ללא שיהוי את עד המדינה ח'  ולבחון / לחקור / "לבדוק" [מונח חדש שהמציא המפכ"ל רנ"ץ יוחנן דנינו] מחדש ["דה – נובו"], בלב פתוח ובנפש חפצה, במקצועיות הצריכה, באחריות הנדרשת את מה שהוא נוצר במוחו ובצקלונו פנימה  ומוכן כבר לשחרר.... ולבצע את החקירה  - מקצועית ובלתי תלויה כפי הצריך - בתיק הרצח הבלתי מפוענח הזה, העורם במהלך השנים, כאמור לעיל, אבק.
20.  נדמה, כי מיותר יהיה להרחיב, במה שממילא אך ברור ונהיר הוא מאליו,  לאמור, כי גם  משטרת ישראל כפופה לפיקוח ובעיקר לביקורת. נכונים הדברים שבעתיים, משכבר הוכחה  בפרשה כאן – העובדה  בדבר היות המשטרה  נגועה  -  נגועה, תרתי משמע. התחפרות המשטרה והתעקשותה, איננה מקובלת מקום בו מביאים לה, אולי, כעל "מגש של כסף", "קצה חוט", אם לא למעלה מזה. 
21. במצב דברים זה, נבקש את הנחייתכם והוראתכם, כמפורט במורם, כל זאת, בהקדם האפשרי.
22. בהזדמנות זו, נבקש שוב להזכיר, כי כב' מבקר המדינה הבטיח להיפגש עם מרשי, בעניין הפרשה כאן, על ממצאי דו"ח מבקר המדינה, בהקדם, על מנת להאיר ולהעיר עוד  את שצריך ואת שמתבקש.
23. נבקשכם להביא את הדברים כאן, גם לידיעת פרקליט המדינה הנכנס, עו"ד שי ניצן, על מנת יפעל אף הוא, במסגרת סמכויותיו, משקיים חשש,   כי גם הפרקליטות הוטעתה, לכאורה, על ידי המשטרה שגילתה אולי טפח, אך כיסתה יותר מטפחיים.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.