יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: התנהלות בלתי תקינה של היועץ המשפטי בעיריית ראשל"צ בעניין קרקעות בראשל"צ
20/11/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב עמי סבר חבר הצוות המשפטי באומ"ץ:
מפרסום בעיתונות עולה פרשת התנהלות הגובלת, לכאורה, באי חוקיות מטעם גורמים שונים בעיריית ראשל"צ ובמשרד המשפטים, הכל כמפורט להלן:
- מדובר, בין היתר בעו"ד רועי בר, המשמש כיועץ חיצוני של עיריות ראשל"צ ושל הועדה המקומית לתכנון ובנייה, שלדבריו "לא ידע" שאשתו קנתה קרקעות בעיר אשר ייעודן שונה משטחים חקלאיים לשטחי בנייה. עו"ד בר, שבתחילה הסכים להיבדק בנושא זה בפוליגרף, חזר בו מהסכמתו, לטענתו בשל עצת פרקליטו.
- עו"ד שרית דנה, שהייתה מעורבת בנושא מטעם משרד המשפטים ואף היועצת המשפטית לשעבר של משרד הפנים, האמינה לעו"ד בר שאשתו "לא סיפרה לו" כביכול, על רכישת הקרקעות על ידה, אך אסרה עליו להמשיך לעסוק בתוכנית.
- למרות זאת, עו"ד בר המשיך לעסוק בתוכנית והשתתף בדיונים שונים הקשורים לנושא. הוא אף המשיך לסייע, לכאורה, לבני משפחה נוספים לפלוש מביתם בראשל"צ לשטח בבעלות העירייה והמינהל מבלי שהוגש נגדם כתב אישום כשקולה של היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אהובה קרוק - בורמן, לא נשמע.
- עו"ד בר, על פי קביעת מבקר המדינה הקודם, פעל לעיכוב בניית בניינים רבי קומות מול הוילות של הורי אשתו ואחרים, שיטה שהמבקר סבר שהיה על עו"ד בר להימנע מלפעול בכל הנוגע לתוכנית.
למרות זאת, ראש העירייה, מר דב צור, יחד עם ועדת התכנון המקומית, ניסו להמשיך את הסחבת לשם עיכוב הבנייה הסמוכה.
- שופטת בית המשפט המחוזי, זהבה בוסתן, דחתה עתירת עיריית ראשל"צ וועדת התכנון המקומית נגד המועצה הארצית לתכנון שמטרתה הייתה, על פי קביעת ביהמ"ש "לנסות, פעם נוספת באצטלה של שמירת שלטון החוק, לסכל את סיום הליכי התכנון של התוכנית" וכי "קשה שלא להתרשם כי שוקלים זרים מניעים את העותרות" וכל זאת גם בהיתמך על הקלטה חשאית שקיימו קבלנים בלשכת ראש העירייה עימו ועם עו"ד בר.
- גם אחרי מתן פס"ד חמור זה, עו"ד בר לא פוטר ולא התפטר מתפקידו, מאחר שראש
עיריית ראשון לציון המשיך להעניק לו גיבוי.
- גם היוהמ"ש של משרד הפנים, עו"ד יהודה זומרת, לא גרם לטיפול דחוף בנושא זה.
נוכח חומרת הדברים שנים רבות, נבקשך לבדוק ולפעול בהקדם כמתבקש.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.