יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: עו"ד פישר רונאל - הגשת ערעור על החלטת ביה"ד המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בישראל
02/09/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל עו"ד דרור ארד איילון כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך, בשל היותך הקובל על פי סעיף 70 לחוק לשכת עורכי הדין תשכ"א – 1961, בבקשה להגיש ערעור על החלטת בית הדין המשמעתי המחוזי בעניין שבנדון.
עו"ד פישר הורשע בחודש יוני האחרון על ידי בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בישראל בביצוע עבירה על י סעיף 53 לחוק לשכת עורכי הדין התשכ"א – 1961, בית הדין מצא כי עו"ד פישר פגע בכבוד מקצוע עריכת הדין משום אמירה ביקורתית שאינה ראויה ואינה במקומה כנגד כב' השופט חנן אפרתי שנאמרה בפומבי לאחר פסק הדין שנפסק כנגד לקוחו יעקב העליון.
לתדהמתנו, ההרשעה הנ"ל לא לוותה באמצעי משמעת משום "סלחנות" של רוב חברי בית הדין שנמקו סלחנותם באומרם כדלקמן:
"עם אם התבטאותו של פישר עולה כדי עבירה משמעתית בהתבטאות נפסדת וחמורה, הרי שנסיבותיה הינן נסיבות מקלות במיוחד... דבריו של עו"ד פישר כלפי השופט נאמרו 'בעידנא דריתחא' ובמצוקה נפשית".
אומ"ץ משמשת, הין היתר, כנציגת ציבור האמונה על הקפדת שמירת הגבולות של המידות במגזר הציבורי על פי החוק המחייב במדינה. בתוקף תפקידנו זה, אנו סבורים שאין זה ראוי שלשכת עורכי הדין בישראל כמי שמשמשת שלוחה ראשונה במעלה של החוק הנוהג במדינה, תנקוט בדרך של "איפה ואיפה" עם אחד מחבריה, כאשר מצד אחד היא מרשיעה חבר שאמון על החוק במדינה, ומאידך, לא נוקטת נגדו בשום אמצעי משמעת. אי נקיטת אמצעי משמעת מהווה פגיעה בעקרון יסוד חקיקתי במדינה שלצד כל עבירה קיים עונש. עקרון זה מבוסס על הצורך בהרתעת עבריינים פוטנציאליים.
מעבר ובנוסף לאמור לעיל, אנו סבורים כי התנצלותו של עו"ד פישר נבעה משיקולי כדאיות, בכדי לגרום לאי נקיטת אמצעי ענישה נגדו בבית הדין ותו לא!!!
בהתאם למידע שפורסם ונמצא ברשותנו, עו"ד פישר המשיך לעמוד על דעתו העבריינית והצדיק בפומבי את אמירתו כנגד כב' השופט אפרתי גם ימים רבים לאחר קרות האירוע המצער. עובדה זו מעקרת את הצורך בסלחנותו של בית הדין המשמעתי המחוזי ומייתרת את הקביעה של "אמירה בעידנא דריתחא".
אומ"ץ טוענת כי אי נקיטת צעדי משמעת כנגד עו"ד פישר פוגעת בסדר הציבורי ומהווה דוגמא שלילית ל- "איך לא צריכה לשכת עורכי הדין להתנהל". כל פרקליט עבריין, באשר הוא, יכול להסיק, לאור החלטת בית הדין כי ניתן לבצע עבירה ולא להיענש אליה, מאחר וגם לשכת עורכי הדין אינה בודקת בציציותיה.
לאור האמור לעיל, נבקשך להגיש ערעור על פי סעיף 70 הנ"ל, לייצגנו ולהביא עמדתנו הציבורית בפני ערכאת הערעור.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.