יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה למנהלת בנק לאומי בבקשה לוותר על הבונוסים
28/08/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מנכלית בנק לאומי כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בתקופה הקרובה אמור דירקטוריון בנק לאומי לאשר מדיניות תגמול נדיבה ליו"ר הדירקטוריון, למנכ"לית הבנק ולבכירים נוספים. על פי התכנית המתגבשת יתוגמלו בכירי הבנק בבונוסים ובמניות, גם אם תוצאותיו העסקיות של הבנק יהיו "פושרות". החלטה תמוהה זו, אם אמנם תאושר סופית, מהווה הוכחה שלילית ביותר ליכולתו של הדירקטוריון לשלוח את ידו לכיסו של הציבור, בחסות התיקון לחוק הבנקאות
המסדיר את אופן ההתנהלות של בנק לא גרעין שליטה.
ברור כי על פי החוק היבש יכול הדירקטוריון להחליט כהבנתו, גם אם מיעוט מבעלי המניות מתנגד להחלטה, אך מנקודת הראות הציבורית והמצב החמור בו נתונים המשק ואזרחי ישראל, מהלך כזה הוא לא ראוי ובלתי מוסרי בלשון המעטה.
אנו בתנועת אומ"ץ מודעים לכך שלא את אישית הובלת את ההחלטה שמשמעותה המשך "החגיגה" בכספי הציבור, אך כיוון שאת נושאת המשרה הבכירה בבנק נראה לנו כי חובתך לתת דוגמה אישית – גם לבכירי הבנק וגם לחברי הדירקטוריון– ולהודיע מידית כי את אישית לא תסכימי לקבל כל בונוס או מענק מניות וכי תורי לכל הכפופים לך בהנהלה לנהוג כמותך. לדעתנו ראוי ביותר כי צעד מהותי כזה מצידך  יובא גם לידיעת  חברי הדירקטוריון והיו"ר כדי לגרום להם לשקול מחדש את עמדתם הבלתי ראויה.
אם לא תנהגי כך ברור לנו כי בסופו של יום גם את תהיי חלק מחבורת האנשים הרואים את עצמם "מורמים מעם" ונהנים בלי גבולות מגזלה של כספי הציבור בחסות החוק.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.