יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לשרת המשפטים בעניין הטלת מגבלות על הדיקטורים
28/08/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שרת המשפטים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בתקופה הקרובה אמור דירקטוריון בנק לאומי לאשר מדיניות תגמול נדיבה ליו"ר הדירקטוריון, למנכ"לית הבנק ולבכירים נוספים. על פי התכנית המתגבשת יתוגמלו בכירי הבנק בבונוסים ובמניות, גם אם תוצאותיו העסקיות של הבנק יהיו "פושרות". החלטה תמוהה זו, אם אמנם תאושר סופית, מהווה הוכחה שלילית ביותר ליכולתו של הדירקטוריון לשלוח את ידו לכיסו של הציבור, בחסות התיקון לחוק הבנקאות
המסדיר את אופן ההתנהלות של בנק לא גרעין שליטה.
מן התקשורת נודע לאומ"ץ כי שר האוצר יאיר לפיד מתנגד באורח נחרץ למהלך הלא מוסרי הזה, כדבריו, וכי הורה לחשבת הכללית של האוצר לדאוג לכך כי נציגי הממשלה בדירקטוריון יצביעו נגדה. 
הוועדה הציבורית שאת מינית בראשות השופטת איילה פרוקצ'ה עומדת להחליט בקרוב מי יהיו 5 דירקטורים חדשים בדירקטוריון של הבנק. כידוע כיום בין המתמודדים על התפקיד המבוקש הזה גם היו"ר דוד ברודט וכל החברים שפג, או עומד לפוג, משך כהונתם.
משמעות ההחלטה הפגומה של הדירקטוריון היא כי חבורת אנשים בצמרת הבנק רואה את עצמה במעמד של "מורמים מעם" בלי גבולות, המנסים, לגזול את כספי הציבור, וזאת בשעה שהציבור בישראל מצוי במצוקה מעמיקה והולכת.
ברור לנו באומ"ץ כי על פי החוק רשאי הדירקטוריון לקבל החלטות כהבנתו, אולם מנקודת הראות של טוהר המידות במגזר הציבורי, אנו משוכנעים כי החלטה מן הסוג שמבקש הדירקטוריון לממש, היא בבחינת "ייהרג ובל יעבור".
בידיך קיים כלי מעשי למנוע את המעשה המושחת העומד בשער. בתוקף סמכויותיך לעכב את המשך פעילותה של הוועדה לבחירת דירקטורים לפחות עד שיסתבר אם הדירקטוריון חוזר בו מהחלטתו.
כך או כך, כאשר תחודש פעילות  הוועדה יהיה צורך, לדעת אומ"ץ, לקחת בחשבון את ההתנהגות הציבורית של כל הדירקטורים בבנק, ובמיוחד של אלה המעמידים את עצמם לבחירה מחודשת ובינתיים מנסים ליהנות מכל העולמות.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.