יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לד"ר אבינועם רכס בבקשה לנקוט בצעדים המתבקשים כנגד התנהלותו של ד"ר קופלר מיכאל וד"ר יוסט
05/08/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ד"ר רכס הממונה על יישום כללי האתיקה ההסתדרות הרפואית בישראל כותבת עו"ד דפנה איתן היועצת המשפטית של התנועה:
תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה כנגד התנהלותו של ד"ר קופלר הנ"ל הנוגדת לטענתנו את כללי האתיקה הרפואית בישראל.  להלן העובדות  העומדות בבסיס תלונתנו:
1.    בתנועתנו התקבלה תלונתו של מר שבח שמואל מי שהיה בין היתר מפקד השייטת בצה"ל, ואחד מהנפגעים ממפגעי נחל הקישון.
2. מר שבח הגיש  למשרד הביטחון תביעה להכיר בו  כנכה צה"ל ולקבוע את אחוזי נכותו.  לאחר דיונים רבים  הן בבית המשפט והן בפני וועדות הנכות של משרד הביטחון וקיום שלוש וועדות של משרד הביטחון  נקבעה נכותו ל- 21% בלבד.    בין יתר הנכויות נדרשו הוועדות להשיב על שאלת "  הקשר הסיבתי שבין הניתוח ( כריתת טחול ולבלב) להחמרה בסוכרת".  מומחה הסוכרת שהשתתף באופן פעיל -  בוועדות כולן היה ד"ר מיכאל קופלר– הידוע גם כמומחה לסוכרת במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי. 
3. ד"ר קופלר בהיותו מומחה לסוכרת של בית החולים טיפל במר שבח עת היה מאושפז,  עובדה שלא מנעה ממנו מלהשתתף בוועדות הרפואיות שדנו בגורלו של מר שבח, ולפסוק כנגדו.  רצ"ב העתק מ" גיליון מהלך המחלה"  בו מופיעה חוות דעתו של ד"ר קופלר  המסומן באות " A"  . 
4. ביום 24.11.2009 קבעה כב' השופטת גנות בפסק הדין ע"ו  1641-08 בעניינו של מר שבח כדלקמן : 
" נוכח הסכסוך שהתפתח בין ב"כ המערער דאז לבין רופאי הוועדה, הנני מורה, כי הדיון יוחזר לוועדה בהרכב שונה "  רצ"ב העתק מפסק הדין המסומן באות "B"
למרבה הפלא ד"ר יוסט וד"ר קופלר משתתפי הועדה טרום דיון בבית המשפט חזרו להשתתף בוועדה לאחר הדיון בבית המשפט בניגוד גמור להוראות בית המשפט. רצ"ב העתק תשובת היועץ המשפטי של הוועדות הרפואיות לדרישת ב"כ כוחו של מר שבח עו"ד רינת גולד גזית לפסול את השתתפותם.  העתק זה מצ"ב ומסומן באות " C "  .
5.    תנועת אומ"ץ טוענת כי הן ד"ר קופלר והן ד"ר יוסט פעלו בניגוד לכללי האתיקה והקוד הרפואי,  בכך שהפרו ביודעין,  תמורת שכר ובהסתמך על  עמדתו החד צדדית והמגמתית של היועץ המשפטי של משרד הביטחון בדרך של הפרת הוראות בית המשפט במודע ובתמורה מלאה ממשרד הביטחון.    אמירתו של בית המשפט הייתה ברורה לחלוטין.  כאשר בית המשפט קובע " כי הדיון יוחזר לוועדה בהרכב שונה הוא מתכוון להרכב חברי הוועדה, ולמרות זאת שני הרופאים הנ"ל העדיפו לקבל את אמירתו של היועץ המשפטי לוועדות הרפואיות מאשר לקבל את הנחיות בית המשפט וכל זאת תמורת  כ ס ף . 
6. מעבר לאמור לעיל,  ד"ר קופלר מיכאל הוסיף "חטא על פשע" .  ד"ר קופלר היה הרופא המטפל של מר שבח בכל הקשור לסוכרת לאורך תקופות אשפוזו בבית החולים בו עבד, ולמרות זאת לא בחל ולא ויתר על השתתפותו בוועדה שקבעה אחוזי נכות כל כך נמוכים לאדם שמחלתו הקשה הינה תוצאה ישירה של שירותו הצבאי.   לטענתנו,  ד"ר קופלר בנוסף להפרת הנחיות בית המשפט שזו עבירה על הקוד האתי של ההסתדרות הרפואית בישראל אף  " נתן חוות דעת רפואית נגד מי שהיה בטיפולו"  שגם זו עבירה על אותו קוד אתי רפואי. 
בנוסף,   יש לחשוף את נתוני האמת בפני כל התובעים בגין נכותם את משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי .  הרופאים היושבים בוועדות הרפואיות נבחרים על יד הגוף שמשלם את שכרם, ועל כן האינטרס של אותם רופאים לייצג את שולחיהם  ולהקטין את מספר הנכים ואת אחוזי הנכות .  הרופאים חברי הוועדות הרפואיות אינם רופאים ניטראליים  הם רופאים ממונים מטעם.  אי לכך,   עצם נוכחותו של ד"ר קופלר בוועדה לאחר שטיפל רפואית  במר שבח עת היה מאושפז פסול.  ובמיוחד כשישב כאמור בניגוד מוחלט להנחיות בית המשפט.
אבקשך לנקוט בכל הצעדים הראויים והמתבקשים מתלונתנו זו,  בכדי לשים גבולות של מותר ואסור בפני חברי ההסתדרות הרפואית ולהוכיח לנכים במדינה כי אמינותם של רופאי ישראל אינה נתונה בספק.  אנא הודיענו פעולותיך בנדון.
העתקים:
מר שבח שמואל

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.