יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: הפרת החלטה של מועצת העיר פתח תקווה ושימוש בכסף שלא לשם ייעודו
21/08/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בשנת 2005 אישר ראש העיר לשעבר, מר יצחק אוחיון, פרויקט ייחודי שיזמה איילת כהן בית "שיח נשים" שמנציח את פועלן ותרומתן של נשות פתח-תקווה, מאז דור המייסדות ועד ימינו אנו. לצורך כך הקצתה העריה, את "בית סווטיצקי" ברחוב מונטיפיורי בעיר, שעבר שימור והסבה, על מנת שישמש כמוזיאון.
ההסדר אושר ע"י מועצת העיר.
בבית "שיח נשים" פעל צוות של 15 מתנדבות בראיון המשפחות, איסוף מידע אודות הנשים ועיבודו, איסוף פריטים לשם תצוגה במוזיאון וכדומה והוא הלך וצבר נפח ותוכן ממשי. במקביל לצוות איסוף המידע, התנדב גם צוות של אנשי מקצוע ביניהם היסטוריונית , אדריכלית השימור הגב' אראלה גולן , מנהלת תערוכות דיתה גורביץ ומנהלת פרויקטים כאחראית כספים.
בית "שיח נשים" אמור היה להיפתח לפני כחצי שנה, אחרי שאושר לו כבר חצי תקן של מנהלת המוזיאון, נחתמו חוזים עם אנשי מקצוע לצורך בניית התצוגה וכן החלו בשלבים להכנת סרט יעודי למקום.
באותה עת פרש במפתיע מתפקידו אוחיון מסיבות אישיות, ובמקומו נבחר ראש העיר אורי אוהד שהחליט לשנות את ייעודו של המקום, לזרז את הקמתו ופתיחתו רק לשם הפתיחה, עוד לפני הבחירות הקרבות (המתקיימות ב 22/10/13), ביטל את החלטת מועצת העיר, ולקח את התקציב של בית "שיח נשים" בסך 1.5 מיליון ₪, שהופקד לשמירה בחל"ד!
למותר לציין את התסכול שחשו המתנדבות לאחר 8 שנים של עבודה על מנת להקים את הבית וכן את הכאב והצער הרב שחשות המשפחות שסיפור אמהותיהן לא יוזכר ולא ישמר למזכרת, ואת עוגמת הנפש על כך שהפקידו בידינו את הפריטים שנותרו להם, מזכרת מהאמהות והסבתות, מתוך אמונה שבית "שיח נשים" אכן יוקם כפי שהובטח ע"י אוחיון.
המחטף שביצע ראש העיר אוהד נובע בראש ובראשונה מהרצון לפתוח את הבית עוד לפני הבחירות תחת כיסוי של מוזיאון המציג תמונות של הנשים המייסדות (תמונות שהוצגו עד היום במוזיאון פ"ת), וכמובן הרצון לכסות על כך שהלה השתמש בכסף לצרכים אחרים, ולא לצרכי הקמת הבית.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.