יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ ביקשה את התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה לפסילת מועמדותו של מר דובי כהן לראשות עיריית אילת
19/08/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. בפנייה דנן, מאת תנועת "אומץ" מתבקשת התערבותו של כבוד היועץ המשפטי לפסילת מועמדותו של מר דובי כהן בבחירות הקרובות לראשות עיריית אילת, בשל עבירות בנייה חמורות, מהותיות ומשמעותיות שהתבצעו בביתו שברח' האשל 151, אילת. וכן בשל הונאה בתשלומי הארנונה לעירייה.
2. מר כהן מבקש להתמודד לתפקיד ראש העיר באילת, כאשר על ראש העיר לשמש דוגמא אישית לתושבי עירו ולהציב את השמירה על החוק ועל הנורמות המחוייבות בראש סדרי העדיפויות.
3. מר כהן ביצע עבודות נרחבות בביתו ללא היתר, נהנה מבריכת השחייה והפרגולות שנוספו על חשבון שטחים לא לו ותוך פגיעה בזכותם הקניינית של אחרים ומבלי לשלם מיסי ארנונה על שטחים אלו שסיפח שלא כדין בתקופה המשתרעת על 10 שנים.
להלן עיקרי העובדות:
4. ביום 15/11/2012 הגישה רעייתו של מר כהן, הגב' רונית כהן בקשה להיתר בנייה בכתובת האשל 151 אילת, גוש: 40003 חלקה: 57/151, שמהותה בניית תוספות, פרגולות בחצר, בניית בריכת שחייה ומספר שינויים בשטח.
העתק הבקשה מצ"ב,מסומן כנספח א'.
5. בתאריך 27/5/2013 הוגשה בקשה מתוקנת להיתר בנייה עבור בניית תוספת, פרגולות ובריכת שחייה.
העתק הבקשה המתוקנת מצ"ב, מסומן כנספח ב'.
6. כפי שניתן להיווכח הן מבקשת ההיתר המתוקנת והן מהתמונות שצילם במקום מפקח הבנייה מר מויאל מוטי ביום 25/6/2013, כל תוספות הבנייה המבוקשות כבר קיימות בשטח ולמעשה מבוקשת הכשרתן בדיעבד.
העתק התמונות מצ"ב, מסומן כנספח ג'.
7. על פי דו"ח הפיקוח מתאריך 26/6/2013 שנערך ע"י מפקח הבנייה מר מוטי מויאל, נמצא  שלא רק שבוצעה בנייה ללא היתר טרם הגשת הבקשה להיתר, אלא שחלק מהתוספות אף חורגות מהוראות התב"ע. על פי הדו"ח, כל התוספות המבוקשות בבקשה להיתר ואשר חלקן מסומנות להריסה, קיימות בשטח, כמפורט להלן:
בוצעו ללא היתר:
א. תוספת שטח עיקרי למגורים בקומת קרקע (סלון) בגודל של 17.14 מ"ר – ללא היתר.
ב. תוספת שטח עיקרי למגורים בקומה א' (חדר שינה) בגודל של 14.04 מ"ר – ללא היתר.
ג. גדרות עץ באורך של 14 מ"א ופתיחת שער - ללא היתר.
ד. בחזיתות הצפוניות ומערביות בוצעו שינויי חזיתות (סגירת דלתות וחלונות) – ללא היתר.
ה. ביצוע שינויים בגובה ובגג הרעפים – ללא היתר.
בוצעו ללא היתר ובחריגה מהתב"ע, ועל כן היו מסורבות בכל מקרה:
ו. תוספת שטח עיקרי בקומת קרקע (מחסן) בשטח של 18 מ"ר – ללא היתר ובחריגה מקו בניין על פי הוראות התב"ע.
ז. תוספת שטח בנייה שירות (חדר מכונות לבריכה) בשטח של 5.62 מ"ר – ללא היתר ובחריגה מקו בניין על פי הוראות התב"ע.
ח. בריכה בשטח של 40 מ"ר - ללא היתר ובחריגה מקו בניין על פי הוראות התב"ע.
ט. פרגולה בחזית צפונית בשטח של 24 מ"ר - ללא היתר ובחריגה מקו בניין על פי הוראות התב"ע.
י. פרגולה בחזית המערבית בשטח של 21 מ"ר - ללא היתר ובחריגה מקו בניין על פי הוראות התב"ע.
העתק דו"ח הפיקוח מצ"ב, מסומן כנספח ד'.
8. תוספות של שטחים עיקריים למגורים ושטחי שירות, אשר נבנו ללא היתר מסתכמות ב- 54.8 מ"ר; מדובר בתוספת בנייה בשיעור של 37% ללא היתר.
9. מר כהן הצהיר על שטח קטן מהשטח המצוי ברשותו בפועל ולא שילם את כספי הארנונה המגיעים לרשות עבור השטח הלא מדווח. ע"פ תקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות) תשס"ז-2007, סעיף 3 (ג') ייתוסף לשטחו של בנין, לצורך הטלת ארנונה כללית, כל שטח אשר ניתוסף לו בפועל כתוצאה מבנייה במהלך השימוש בנכס, אם לא נכלל עדיין בחישוב השטח לצורך הטלת ארנונה כללית לשנת הכספים הקודמת.
10. השטח המחויב בתשלום ארנונה על פי נתוני אגף ההכנסות הינו 153 מ"ר, כאשר סה"כ שטח הבית בהיתר + חריגות הינו 203.6 מ"ר. כלומר מדובר בשטח של 50.6 מ"ר אשר בגינו לא משולמים מיסי ארנונה לרשות המקומית בסכומים של אלפי שקלים לאורך תקופה ארוכה של עשר השנים האחרונות (ע"פ הערכה מדובר בכ- 190,000 ₪).
11. ביום 3/7/2013 התקיימה ישיבת רשות רישוי (פורום תכנוני מצומצם) במסגרתה דנו בבקשה להיתר שהוגשה על ידי הגב' רונית כהן ובעקבותיה הבהירה עו"ד דפנה ישראלי, היועצת המשפטית של העירייה כי בשל רגישות הנושא, יועבר תיק החקירה לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. 
העתק התכתבות מיום 3/7/2013, ומיום 29/7/13 מצ"ב, מסומנים כנספחים ה' ו-ו'.   
12. רגישותו של הנושא מומחשת היטב בהתכתבות מיום 31/7/2013 בין אדר' טובלי ממנהלת אגף רישוי ופיקוח בניה לבין היועצת המשפטית עו"ד ישראלי, בה מקבל אגף הפיקוח "נזיפה" על כי במקום להשתמש בסמכויות הפיקוח ולהגיע לביקור במקום באמצעות הודעה רגילה על כניסה למקרקעין והזמנה למסירת גרסה, מנסים מפקחי הבניה לתאם מועד כניסה למקרקעין עם מר דובי כהן, לצורך ביקורת חוזרת בנכס. נראה כי מר כהן אינו מתבייש לנצל את מעמדו וקשריו בהתנהלותו מול פקחי הבניה.
העתק ההתכתבות במייל מצ"ב, מסומן כנספח ז'.
13. עולה אפוא מן הדברים כי מר דובי כהן עבר (לכאורה) עבירות בנייה חמורות כמפורט לעיל, הצהיר הצהרות שווא, סיפח שטחים לדירתו שלא כדין והתחמק מתשלום מלוא הארנונה.
14. לאור כל האמור לעיל, אבקש את התערבותו המיידית של כבוד היועץ המשפטי לממשלה, לבדוק את הנתונים והמסמכים המצורפים ולשקול האם יש מקום להורות על פסילת מועמדותו של מר דובי כהן בבחירות הקרובות לראשות עיריית אילת.                                                                                                

העתק: היועצת המשפטית, עיריית אילת.

הקלק כאן לעיון בתשובת פרקליטות המדינה

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.