יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה אל שרת המשפטים בבקשה לקבל לידיה את נימוקי הוועדה לבחירת דיינים שנמנעה בשעתו מלפסול את הרב מצגר מלשמש כדיין.
30/06/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שרת המשפטים הגב' ציפי לבני כותב עו"ד בעז ארד יועץ משפטי בכיר של התנועה
הנידון: החלטת הוועדה למינוי דיינים מיום 18.2.08 בעניין הרב הראשי יונה מצגר
בשם שולחתי, תנועת אומ"ץ, הנני מתכבד לפנות אליך בעניין שבנידון:
בפסה"ד מיום 5.2.09 בעתירת שולחתי נגד הוועדה למינוי דיינים (להלן – הוועדה),  חיוו  כב' השופטים רובינשטיין ודנציגר דעתם, כי ראוי שהוועדה תפרסם הנימוקים להחלטתה, שלא לנקוט בהליכי הדחה נגד הרב הראשי ודיין בית הדין הרבני הגדול, יונה מצגר [בג"צ 2365/08].
כותב כב' השופט רובינשטיין, בין היתר, בפסק הדין הנ"ל: " גם אם דיוני הועדה חסויים..., ברי כי ישנם סוגי החלטות המחייבים הנמקה פומבית, מטעמים ציבוריים ושל המשפט הציבורי, גם לשם אור השמש המחטא. בהיעדר הנמקה, אין זה נהיר אם שאלה הועדה עצמה, בדעת הרוב, מה השלכות החלטתה כלפי אמון הציבור; האם נתנה דעתה לתכונות הנדרשות מדיין, מדין תורה (שמות י"ח, כ"א) ומכוח ההלכה והמשפט העברי (רמב"ם סנהדרין ב' ז', וכך- לענין "חילול השם" והגדרתו – רמב"ם יסודי התורה ה', י"א) ... היתכן כי יובאו לפני הועדה דברים כדרבנות באשר – למשל – לפרשת הדירה, על כל היבטיה והסתעפויותיה, והחלטת הרוב, שהיא החלטת הועדה, לא תידרש לכך?"
ומוסיף כב' השופט רובינשטיין ואומר: "האם עמדה לנגד עיני הועדה התפיסה הערכית שמתאר חברי בפסקה 13? אתמהה אף כאן; ומכל מקום, אם פורמליות יש כאן, נחת ושכנוע אין כאן. יתכן כי אילו נימקה הועדה (בדעת הרוב) את דבריה היינו מוצאים בהכרעתה הפקת לקחים והנחיות לעתיד, כדי להסיר מכשול, וזאת גם אם ההכרעה היתה שאין מקום להעברת הרב מדיינותו; "אם בארזים נפלה שלהבת..." (בבלי מועד קטן כ"ה, ב')."
בסמכותך כיו"ר הוועדה, אבקשך לתת פומבי להנמקת הוועדה בהחלטתה האמורה. ההליך הפלילי, המתנהל עתה נגד נגד הרב מצגר, ואשר בעטיו נעצר, ונאלץ להשעות עצמו מתפקידיו הציבוריים והשיפוטיים, נותן משנה תוקף לזכות הציבור לדעת את הנמקתה זו של הוועדה.      
העתק: היועץ המשפטי לממשלה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.