יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים להחליף לאלתר את מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו
20/06/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה ואל השר לביטחון פנים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ שחרטה על דילגה לפעול לביעור השחיתות השילוטנית בכלל ושל המשטרה בפרט פונה אליכם בבקשה שלא להמתין עד לסיום הקדנציה הנוכחית של המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו (בעוד 11 חודשים) ולפעול להחלפתו המיידית.
פנייתנו נובעת משורה של מחדלים בלתי פוסקים הן בתפקודה החיצוני של המשטרה כמי שאמורה לשמור על בטחון הפנים במדינה, לאכוף את החוק כראוי ולשרת את אזרחי המדינה בתחומים רבים ומגוונים והן בגלל המתרחש בין כותלי המשטרה עצמה שבה הולכים ורבים המקרים של תקלות כשלים מחדלים והסתאבות פנימית.
הדוגמא האחרונה היא בריחתו של עד המדינה בפרשת הבר-נוער שסייע לחקירת משטרה שנמשכה
4 שנים ואמור היה לסייע בפענוח רצח מתועב.
מדי יום ביומו אזרחי מדינת ישראל עדים, רואים וקוראים בתקשורת האלקטרונית והכתובה על מחדלי המשטרה. בישראל, משטרה לאומית אחת שבראשה המפכ"ל דנינו שעומד בראשה מראשית חודש  מאי 2010. משטרה שאמורה לספק ביטחון אישי לתושבי המדינה, ולפעול מול איומים חברתיים ופנימיים , פשיעה, עבריינות והפרת הסדר החברתי,על מנת להקנות איכות חיים טובה לאזרחים.
עם כניסתו לתפקיד הבטיח רב ניצב דנינו לפעול להגברת הביטחון האישי ומתן שירותי משטרה טובים יותר. לצורך כך, הכין תוכנית חדשה הקרויה "מפנה". מתברר שכל ההבטחות הגדולות שהיו לפני למעלה משנתיים התבדו ומצב הביטחון האישי כמו גם שירותי המשטרה גרועים הרבה יותר- מפנה לרעה.
משטרת ישראל בראשותו של דנינו פועלת כארגון כושל.
תרבות ארגונית בעיתית שאין מנהיגות שתשנה ותוביל אותה מביאה למצב של קצינים בכירים כמו גם שוטרים מואשמים בעבירות מוסר כמו הטרדות מיניות. שוטרים וקצינים המפעילים כוח ואמצעים אחרים בניגוד לחוק.שוטרים וקצינים הנוטלים את החוק לידיהם ומחנים לדוגמא מכוניות משטרה במקומות שמורים לנכים.
החמור מכל התרבות הארגונית מאופיינת בשקרים כפי שמתגלה לעיתים קרובות בבתי משפט.
רק לאחרונה, נחשף בערוץ 10 דיווח שיקרי של המשטרה בכנסת בנושא "תג מחיר".
מדי יום מדווחים אמצעי התקשורת על רצח ואו ניסיון לרצח של עבריינים במקומות הומי קהל תוך סיכון חיי אזרחים חפים מפשע.המשטרה אינה נותנת את שרותי המשטרה שהציבור מצפה לו, ובחלק גדול מהישובים והערים לא רואים משטרה כלל. קציני השטח והשוטרים עסוקים בלרצות את המפכ"ל במעצרי חשודים כחלק משיטת מדידה שהנהיג.מצב זה מייצר מעצרי שווא ועומס בלתי מוצדק על מערכת בתי המשפט.אלפי אזרחים משוחררים ממעצר דרך אולמות בתי המשפט.
מערכת בתי המשפט כדרך קבע מעלה על נס בפסקי דין ובהחלטות שיפוטיות את חוסר המקצועיות של השוטרים. מדי שנה בשנה נאלצת משטרת ישראל בשנים האחרונות לשלם עשרות מיליוני שקלים פיצויים לאזרחים על מחדלים וחוסר מקצועיות של השוטרים. סכום הגבוה מכל תקציב ההדרכה של משטרת ישראל.
שיטור, הוא כידוע, מקצוע שצריך לרכוש אותו. המפכ"ל דנינו נתן הנחייה לראש אגף כוח אדם למלא את תקני המשטרה במהירות בשוטרים.ובשנתיים האחרונות גויסו מאות שוטרים בקריטריונים נמוכים תוך קיצור משכי ההדרכה ואנו מקבלים בשטח שוטרים לא מקצועיים.בנוסף,יש יותר קצינים בכירים ברמת המטות כמו גם שוטרים מאשר בתחנות המשטרה.
המפכ"ל דנינו עסוק בקידום יחסי הציבור של עצמו ולא של המשטרה. מינה לעצמו דוברת תוך דילוג על מערך התקשורת של הארגון, ראו למשל את המודל שעובד מצוין בצה"ל.
מצב אבסורדי זה הוביל לפארסה התקשורתית של המשטרה באירוע בר-נוער. ורב ניצב דנינו עוד נוזף מאמסטרדם בקציני ושוטרי היחידה המרכזית שעשו ימים ולילות לפענוח הרצח הנפשע הזה.
המשטרה, בראשותו של המפכ"ל דנינו, פועלת בחוסר שקיפות ציבורית. מרבית המשטרות בעולם המערבי מדווחות לציבור על "הסטטיסטיקה הפלילית" .באתר האינטרנט של משטרת ניו-יורק ניתן לראות דיווח עדכני מדי שבוע.
משטרת ישראל בהנחיית דנינו שומרת ביד על הנתונים שאינם מחמיאים ולא מפרסמת אותם.
הנתונים העדכניים שקיימים הם של שנת 2011 שמופעים באתר האינטרנט של המשטרה שזכותו של הציבור לדעת לגבי מקרי עבירות שונות כמו עבירות מין רכוש סמים ועבירות אחרות.
במדינה דמוקרטית המשטרה אינה יכולה לפעול ללא אמון הציבור.מתברר שבסקרי אמון הציבור המשטרה נמצאת בין המקומות האחרונים של גופי המנהל הציבורי בישראל. אמון הציבור מבטא גם את תחושת הציבור לגבי מקצועיותו של השור הבודד והמשטרה כארגון והציון הוא ציון שלילי.
המפכ"ל מתגאה בסקרי שירות של אזרחים. סקרים אלו נעשים על ידי המשטרה ולא גורמים חיצוניים ואובייקטיבים. קרא ולמד על הטענות הרבות שיש לאזרחים ועל התשובות הלא שירותיות שהם מקבלי ממוקדי המשטרה המפעלים ברובם על ידי שוטרי שח"ם בלתי מקצועיים ובלתי מיומנים.
זאת ועוד: הדוח האחרון של מבקר המדינה מעביר ביקורת על המשטרה שאינה משתפת פעולה עם מודלים שמשרד שלך מוביל כמו שיטור עירוני ועיר ללא אלימות. זאת במדיניות ברורה של המפכ"ל המגדיר למשטרה יעדים אחרים משלך.
מפכ"ל משטרה אמור להיות צריך להיות מנהיג מנהל ומוביל את הארגון אחריו תוך מתן דוגמא אישית.
רב ניצב דנינו מעורב באמצעות נהגו בתאונת דרכים בתל אביב בו נפגע אדם והוא מנסה לחפות על נהגו האישי עד פרסום סרט צילום ממצלמה שהייתה מוצבת בצומת.
דנינו, כמי שעומד בראש ארגון המשטרה מעולם לא נטל אחריות אישית על מה שקורה בה. המפכ"ל,תמיד מעביר אחריות לכישלונות לפקודיו. ראו, שתי הדוגמאות מהעת האחרונה בפרשת רצח הילדות בערד ומסיבת העיתונאים בר-נוער.
המפכ"ל דנינו מקבל החלטות חפוזות ובהתאמה ליצירת מצב תקשורתי שיהיה טוב עבורו באופן אישי ולא לארגון המשטרה.לדוגמא, הדחת פיקוד תחנת ערד על האירוע המצער של רציחתן של שתי הצעירות על ידי אביהם. תחילה התקבלה ההחלטת ההדחה ולאחר מכן מונה צוות בדיקה שקבע את אשר החליט כבר המפכ"ל .
לצערנו לא השכיל ארגון המשטרה בראשות דנינו להעמיד "יורש" ראוי למשרת המפכ"ל.
מן הראוי שיבחר קצין משטרה בכיר, מוכשר ומוערך אשר יוכל לבצע את השינוי הנדרש ויקבע סדרי עדיפויות בהתאם לצרכי הציבור וציפיותיו תוך מתן איכות חיים טובה יותר לאזרחי מדינת ישראל.
אם לא ימצא מועמד מתאים לראש המשטרה ניתן בהחלט לאתר מועמד ראוי בקרב אחד מאלופי צה"ל
שפורשים מהשרות.
אנו מצפים לתגובתכם בהקדם.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.