יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: הפקעת אדמות חקלאיות של בית חנניה לג'סר א-זרקא
16/06/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ עוסקת בימים אלה בפרשת הפקעת האדמות החקלאיות של מושב בית חנניה לטובת כפר ג'סר א-זרקא.
נחשפנו לנושא זה בעקבות חשד לפגיעה בטוהר המידות ע"י מפלגת ש"ס.
התברר לנו כי בעוד שבדיון שהתקיים עם השר לשעבר ישי ב- 6.6.10 סוכם, שלא יועברו שטחים לג'סר אלזרקא לפני שתמוצה הבניה בכפר כולל בנייה רוויה לגובה בפועל נמשך התהליך.
בהקשר לכך התברר כי השר לשעבר ביקר בכפר ג'סר אלזרקא ערב הבחירות האחרונות לכנסת ומפלגת ש"ס קיבלה בכפר עשרות קולות, אולי משום שניתנה להם הבטחה הפוכה.
לגופו של עניין התברר כי תושבת בית חנניה מוחא על כך כי המדינה רוצה לקחת אדמות מדינה חקלאיות שמעבדים אותם ורוצים להעבירם לנדל"ן לכפר ג'סר אלזרקא. להסיט את כביש 2 – כביש החוף ולהרוס תשתית קיימת לצורך העניין, ליצור עקומה מסוכנת, במקום להרחיב את הכביש בתוואי הקיים כפי שביקש משרד התחבורה. ההחלטה על כך התקבלה יום לפני הבחירות בות"ל כאשר ש"ס קרץ לבוחרים הערביים. למרות שמושב בית חנניה הוא הנפגע ממהלך כזה, כלל לא נכלל בדו"ח סוקר. לבינת שורץ יו"ר הות"ל זה לא הפריע לקבל החלטה לגבי עניין זה, לכאורה בהחלטה הנוגדת את החוק והנהלים, שכן לג'סר כלל אין תוכנית מתאר ואסור היה להעביר מהלך מעין זה.
אנו מצרפים פניה של תושב בית חנניה, ד"ר סא"ל מיל' ראובן ברקו, המייצג את ועד המושב אל משרד מבקר המדינה המפרט טענות נוספות של המושב בית חנניה בגלל הדיונים שנערכים בימים אלה בעניין זה.
נודה לך באם משרד מבקר המדינה יזרז את טיפולו.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.