יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ בקשה מפרופ' שריג המפקח על הביטוח לשוק ההון להקפיא את מינויו של דני נווה ליו"ר כלל ביטוח
13/06/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ על פרופ' עודד שריג הממונה על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
דירקטוריון כלל ביטוח אישר בימים אלה את מינויו של דני נוה לתפקיד יו"ר החברה במקומו של אביגדור קפלן שפרש.
נוה, שהינו מקורב של בעל השליטה בחברה - נוחי דנקנר, הוא עו"ד בהשכלתו אך חסר כל ניסיון בתחום הביטוח. על אף עובדה זו מופיע נוה ברשימת נושאי המשרה בכלל ביטוח בתור "בעל מומחיות פיננסית".
תנועת אומ"ץ חושבת כי המינוי של נוה ליו"ר חברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל מבלי שיש לו ניסיון בניהול עסקי ביטוח בגודל הזה ובהיקף האחריות על כספי פנסיה של מאות אלפי מבוטחים -  דורש בדיקה יסודית מטעם המפקח על הביטוח, כדי לברר את העובדות במספר נקודות מפתח:
1. מה היו נתוני "המומחיות הפיננסית" שהוצגו בפני הדירקטוריון שאישר את המינוי והאם לא הוצגו נתונים שאינם תואמים במדויק את האמת.
2. כידוע לך היטב מר נוחי דנקנר מנסה מזה שנים אחדות למכור את אחזקותיו בכלל ביטוח, ללא הצלחה. והנה עתה, כאשר בית המשפט מחייב אותו למכור תוך חודשיים מחצית מאחזקותיו בחברה, ממנה מר דנקנר את נוה, בחוזה לשלוש שנים ועוד "מצנח זהב" משמעותי, בעלות המתקרבת ל-5 מיליון ₪.
3. האם המינוי נעשה משיקולים ענייניים או מתוך מטרה – מסיבות שאינן גלויות לציבור -  להעניק "צ'ופר" למר נוה.
4. אומ"ץ פונה אליך בתביעה להקפיא מיידית את המינוי של נוה עד לסיום הבדיקה כדי שלא יתהווה סיכון, אפילו הקלוש ביותר, על עתידם הפנסיוני של המובטחים בחברה.                                                                                                                                                                                                             העתק: שר האוצר יאיר לפיד
        ראש הממשלה בנימין נתניהו
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.