יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה לשר החינוך שי פירון לבדוק את חוקיות הצעד החריג של אוניברסיטת חיפה בנושא חופשות
05/06/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר החינוך הרב שי פירון כותה יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
הסנאט של אוניברסיטת חיפה החליט בימים אלה להרחיב את מסגרת החופשות מהלימודים לשלושה ימי חופשה חדשים לכלל הסטודנטים, לפיה חגים החשובים של הדתות הנוצרית, המוסלמית והדרוזית (חג המולד, יום סיום צום הרמדאן (עיד אל פיטר) וחג הקורבן).
בהודעה לעיתונות שפרסמה האוניברסיטה נמסר כי הוספת ימי החופשה האלה, "לא תרד ממכסת הלימודים הקיימת". ההסבר להרחבת החופשות נובע מלחצם של הסטודנטים שאינם יהודים להשוות את תנאיהם לאלה של הסטודנטים היהודים.
אין אנו מבקשים לחלוק על זכותה של אוניברסיטה  לקבל החלטות מוזרות ואולי אף נוגדות את החוק המיטיבות עם חלק מהסטודנטים ופוגעות באחרים.
אך ההחלטה הזו היא פתח לבעיה חמורה הפותחת פתח לדרישות חדשות שמקורן נוגע לדרישות של אמונה דתית ולא של צרכים אקדמיים.
לדוגמא: בעקבות ההחלטה יוכלו הסטודנטים המוסלמים לתבוע להקים להם מסגד תפילה בקמפוס, הנוצרים ידרשו לבנות כנסיה והדרוזים בית תפילה לאמונתם. והכל כמובן ייעשה על חשבון תקציב האוניברסיטה שאת רובו מממנת המועצה להשכלה גבוהה שבתחום אחריותך המיניסטריאלית.
ברור לכל כי שכר הלימוד באוניברסיטאות נקבע על ידי המדינה ומשמעותו המעשית היא זו: כנגד התשלום מקבל כל סטודנט מספר קבוע של שעות הוראה ולימוד. לדעת אומ"ץ ראוי כי צמצום היקף הלימודים לפי הגדלת מספר ימי החופשות "הדתיות" מחייב, לדעתנו, צמצום מקביל של שכר הלימוד.
נראה לאומ"ץ כי ראוי שהמועצה להשכלה גבוהה תבדוק את חוקיות הצעד החריג של אוניברסיטת חיפה ותקבל אחת מההחלטות הבאות: צמצום יחסי של שכר הלימוד, ביטול תוספת ימי "חופשת הדת", או החלת הנוהג החדש בכל אוניברסיטאות ישראל על חשבון תקציב המדינה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.