יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ הגישה לועדת האתיקה של הכנסת קובלנה נגד ח"כ מיקי לוי
25/04/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ח"כ יצחק כהן יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ מבקשת להגיש קובלנא כנגד חבר הכנסת מיקי לוי, אשר בעת ראיון ברדיו הפר את כללי האתיקה, המחייבים את חבר הכנסת לשמור על כבוד הכנסת ולנהוג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת, והכל כפי שיפורט להלן:
1. ביום 24.4.13, התראיין סגן שר האוצר, חבר הכנסת מיקי לוי, בראיון לרדיו "קול ברמה" בתוכנית "שמונה עד עשר" וכינה את הציבור החרדי "טפילים". חבר הכנסת לוי אמר כי יש לשאת יחד בנטל ולהשתלב בשוק העבודה, ואז הוסיף ואמר: "אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי".
2. המדובר בהתבטאות חמורה ואומללה אשר אינה מכבדת את כבודה של הכנסת ואינה הולמת את מעמדו של חה"כ לוי כחבר כנסת. שימוש בביטוי חמור כנגד הציבור החרדי,  כינו עמים ללא מדינות, כגון היהודים והצוענים כ"גזעים טפילים". דבריו של חה"כ לוי מהווים התבטאות  הגובלות בהסתה נגד הציבור החרדי בכללותו, ויש לראותם בחומרה רבה ולגנותן מכל וכל.
3. יש לציין, כי עפ"י החלטות ועדת האתיקה בעניינים פרלמנטרים, ועדת האתיקה החליטה כי במקרה ותובא בפני הוועדה קובלנא נגד חבר כנסת, שתעסוק בהתבטאות הקשורה בשימוש פוגעני הכולל דימויים מעולם התוכן של השואה, הועדה לא תנקוט בריסון, כפי שנהגה עד כה.
4. במעשה זה, הפר חבר הכנסת לוי את כללי האתיקה, המחייבים את חבר הכנסת לשמור על כבוד הכנסת ולנהוג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת.
5. תנועת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את דבריו של חבר הכנסת לוי ומבקשת למצות איתו את הדין.
6. יש לציין, כי תנועת אומ"ץ מודעת לכך, כי חבר הכנסת לוי התנצל בשידור על התבטאות זו, אך הדבר קרה אך ורק לאחר שהשדרן הפנה את תשומת ליבו לעניין, ואין בכך בכדי להפחית את חומרת העניין.
7. לפיכך, מתבקשת ועדת האתיקה לדון בקובלנה זו המוגשת בפניה.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.