יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: כוונת פרופ' משה קוה להקנות לעצמו את תפקיד נגיד אוניברסיטת בר-אילן
17/03/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל פרופ' טרכטנברג יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב המועצה להשכלה גבוהה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
דו"ח מבקר המדינה על אוניברסיטת בר-אילן שפורסם באחרונה מתח ביקורת  קשה על נשיא אוניברסיטת בר-אילן הפורש פרופסור משה קוה.
ממצאי הדו"ח מתארים כמצוטט מדו"ח המבקר, תמונה קשה המלמדת על התנהלות בלתי תקינה של נשיא האוניברסיטה, פרופ' קוה, ומנכ"ל האוניברסיטה, חיים גליק, עד כדי חשש לפגיעה בטוהר המידות".
פרופ' קוה אינו מואשם אמנם בניצול מרותו כנשיא למתן הטבות כספיות לעצמו, אך המבקר מותח ביקורת חריפה על התנהלות לא תקינה של הנשיא תוך עקיפת כל סמכות אפשרית, במטרה להעלות את תנאי שכרם של העובדים הבכירים.
כידוע תקציב אוניברסיטת בר-אילן הוא כמיליארד שקל בשנה; כ-60% מהתקציב מגיעים מקופת המדינה שאת מצבה העגום אתם מכירים. השנה מדובר ב-622 מיליון ₪ שהגיעו לאוניברסיטה ישירות מהקופה הציבורית. רוב הכסף הזה זרם לתשלומי שכר שחלק משמעותי מהם, כפי שמצא המבקר, לא היו "כשרים".
זה ועוד: קוה כבר מזמן היה חייב לפרוש מתפקידו גם על-פי עמדת המועצה להשכלה גבוהה. וכך כותב המבקר: הנשיא מכהן בתפקידו מאז 1996. לפי תקנה שהועברה לפני שנתיים במל"ג 12 שנה הן הזמן המוגבל של כהונת נשיא באוניברסיטה. והנה, על אף העובדה שבעקבות הדו"ח החמור פרש המנכ"ל והנשיא נאלץ לסיים את תפקידו גם בהתאם להחלטות מל"ג, מסתבר כי פרופ' קוה מנסה "לארגן" לעצמו את התפקיד של נגיד בר-אילן כדי שיוכל להמשיך לשלוט באוניברסיטה.
עובדה זו עולה בבירור ממכתב ששיגר לא מכבר יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, ד"ר מרדכי כ"ץ  לידידי בר-אילן בארה"ב. וכך כתב ד"ר כץ: "אני בטוח שעם ניסיונו הרב וקשריו הענפים בישראל ובחו"ל ימשיך פרופ' קוה לתרום לבר-אילן כחבר בכיר של מנהיגות האוניברסיטה".  
מכל האמור לעיל עולה השאלה האם אדם שספג ממבקר המדינה האשמות חמורות על תפקודו ראוי לכהן ב"תפקיד של כבוד" כפי שהוגדר בעבר, כאשר הוא מנסה לצקת תוכן ניהולי אופרטיבי לתפקיד הנגיד שלא היה מאויש כבר שנים,  מתוך כוונה לחזור אל עמדת הכוח וההשפעה שבה אחז שנים לא מעטות. אם אכן תתממש התכנית המתגבשת, ככל הנראה, משמעות הדבר עלולה להיות שתפקידי הנשיא החדש שייבחר במאי השנה וגם סמכויותיו יקוצצו ויופקדו בידי "נגיד" שימשיך להיות שליט הכול יכול.
ועדת התכנון והתקצוב המצויה באחריותכם פועלת במסגרת המועצה להשכלה גבוהה ואחראית על חלוקת תקציב המדינה המוקדש להשכלה הגבוהה.
על מנת לשמור על טוהר המידות במגזר הציבורי דורשת אומ"ץ להפעיל את מלוא סמכותה של המל"ג כדי שפרופ' קוה לא ימלא כל תפקיד אקזקוטיבי בבר-אילן, החל מבחירתו של הנשיא החדש במאי השנה.
העתקים:
ד"ר מרדכי כ"ץ, יו"ר חבר הנאמנים אוניברסיטת בר-אילן.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.