יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה בדרישה שיבדוק חשד להתנהלות בעייתית של החברה העירונית חלמיש
13/02/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
עפ"י מידע שהתקבל בימים אחרונים בתנועת אומ"ץ מתנהלות בחברה העירונית-ממשלתית התל-אביבית "חלמיש" פעולות שונות שעולה מהן חשד לפגיעה במינהל תקין וטוהר המידות ואולי אף מעשים פליליים לכאורה.
יו"ר דירקטוריון "חלמיש" רחל תורג'מן המשמשת מזה למעלה מחצי שנה כמנכ"ל בפועל מאז הדיחה את המנכ"ל הקודם גיל סער, עושה בחברה כבתוך שלה הן בתחום ההתקשרויות ללא מכרזים תקינים והן בהכתבת החלטות לא ראויות לדירקטוריון החברה.
המידע שבידינו מצביע עוד על כך שיש לכאורה הכוונה בעייתית של תושבי כפר שלם. הכוונה בעייתית זו למשרד פרקליטים מסוים במסגרת פעולות של פינוי/בינוי וזכיות תמוהות של קבלנים מסוימים ועבודות תשתית ובינוי בפרויקט הצורפים ביפו.
למרבה הצעה נהנית תורג'מן מגיבוי מוגזם של גורמים מסוימים בעירית ת"א שזהותם ידועה לנו ובמקביל מתברר שרשות החברות כלל אינה מתפקדת בפיקוח על הנעשה בחלמיש.
ראוי לציין שני עובדות נוספות:
1) ערן אברהמי, הדירקטור הבכיר של העירייה בדירקטוריון החברה, משמש מעין "מצליף הסיעה" ומוודא שכל החלטה שמבקשת היא להעביר בדירקטוריון תזכה לתמיכת הדירקטורים מטעם העירייה. ערן ,ב "אתרגו" אותה הרחיק עד כדי הגשת תצהיר כוזב [כפי שמתברר מעמדת רשות החברות הממשלתיות] לבית המשפט.
בתמורה זוכה אברהמי  לגיבוי מטעמה לניסיונות השתקה של דו"ח מבקר הפנים של החברה בעניין "הצורפים" [בו מעורבת העירייה, עד צוואר].
2) רותי מוסקונה, יו"ר ועד העובדים ומנהלת נכסים בחברה [עד להדחת המנכ"ל האחרון בחודש 7/12] קודמה על ידי תורג'מן מאז חודש 7/12 לתפקיד יו"ר צוות הניהול של החברה. מוסקונה מיישמת את הוראותיה של תורג'מן בתוך החברה והובילה לאחרונה מהלך של עזיבת כ- 12 עובדים [מתוכם פוטרו 3 ] וקבלת ארבעה עובדים בכירים,למשרות חדשות אשר לא היו קודם בחברה ,כדוגמאת עוזר אישית לתורג'מן [אין הבדל היום בחברה בין דירקטוריון לניהול שוטף]
מוסקונה הובילה את "ועדת הניהול" בראשו היא עומדת לשכור את שרותיו של רונן צור.
צור, קרובה של תורג'מן העניק לה שירותים [ללא תשלום] במשך חודשים רבים לפני המועד בו התקבלה ההחלטה ב"ועדת הניהול" . תורג'מן ומוסקונה לא גילו לדירקטוריון או לחברי " ועדת הניהול" שרונן צור נתן לתורג'מן שירותים, ללא תמורה, במשך חודשים רבים קודם להחלטת החברה לשכור דווקא את שירותיו. 
בתמורה קודמה מוסקונה בישיבת הדירקטוריון האחרונה לתפקיד מנכ"ל בפועל.
אומ"ץ תהיה מוכנה להעמיד לרשות משרד מבקר המדינה חומרים נוספים המצביעים על הצורך בבדיקה דחופה בחברת חלמיש.
רצ"ב מסמכים ראשונים המאששים את טענותינו.
העתקים:
מנחם לייבה – מנכ"ל עיריית ת"א-יפו
ניסים סלמן - רשות החברות הממשלתיות
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.