יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת משר הפנים לטפל במצב העיר לוד
04/02/2013

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר הפנים אלי ישי כותבת עו"ד דפנה איתן היועצת המשפטית של תנועת אומ"ץ:
בהמשך לתלונתנו אל אדוני מיום  20.1.2013 בנושא שבנדון, ולאחר קריאה ובחינת תשובתו של ראש הועדה הממונה על העיר לוד מר מאיר ניצן כמענה לתלונה הנ"ל, אנו סבורים כי מר ניצן במכתבו הוכיח מעל לכל ספק שאכן תלונת אומ"ץ ראויה ונכונה.
1. תלונתנו התמקדה בעובדה הכללית והפשוטה שיו"ר הועדה הממונה מתעלם במפגיע מדו"ח מבקר המדינה,  מתלונות אזרחים ועובדי העירייה ומתנהל "בממלכת עיריית לוד" כבתוך ביתו הפרטי,  מבלי להתחשב בעובדה שעיריית לוד הינה גוף ממלכתי ציבורי שנתון לביקורת לגיטימית של מבקר המדינה, וכי גם גוף זה כפוף לחוקי מדינת ישראל ובאופן טבעי גם העומד בראש הגוף הזה אמור לציית לחוקי המדינה ואפילו לתקשי"ר.
2. לצערנו, במקום ליטול אחריות למעשיו כראש הגוף שבראשו הוא עומד, בחר מר ניצן לקבל את ביקורתנו הלגיטימית והראויה -  כרצון התנועה והעומד בראשה,  לפגוע בו אישית.  מסקנתנו זו מבוססת על העובדה שציין במכתבו כי "נעלב" מתוכן מכתבי. 
כנראה שמר ניצן ממשיך לבחור שלא להשיב ולהתמודד עם ביקורת מקצועית גרידא, שכן לא רק שאינו פועל ליישם את התיקונים בגין הליקויים שמצא מבקר המדינה, הוא גם לא השיב על מעט מהליקויים שצוינו במכתבי, ובחר להתייחס אליו כמכתב  "מ ע ל י ב ".
3. מר ניצן מציין בסעיף 8 למכתבו, כי גויס לתפקידו הנוכחי על ידי ראש הממשלה, בהתעלמו לחלוטין מהעובדה שאתה הוא זה שמינית אותו לתפקידו.   באמירתו זו מאשר מר ניצן כי מינויו הינו פוליטי.  מדבריו אלה, ניתן להבין את סיבת השתתפותו בכנס בחירות פוליטי של התנועה "ליכוד ביתנו" וקריאתו הפומבית להצביע בבחירות האחרונות ל"ליכוד ביתנו" בפני קהל רב, שחלקם היו עובדי עיריית לוד, התנהגות שבגינה נאלץ כב' השופט אלייקים רובינשטיין להוציא צו מניעה אישי נגדו, שכן על פי חוקי מדינת ישראל חל איסור חמור על עובד ציבור בכיר שמונה לתפקידו על ידי שר הפנים - לבצע תעמולת בחירות.  כב' השופט רובינשטיין העביר את הצו לידיעתו וטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה. 
4. מתוך האמור בסעיף 3 הנ"ל ניתן להבין כיצד יכול מנכ"ל העירייה עו"ד רביבו יאיר,  ליזום סקר פרטי באמצעות חב' פרסום וקמפיינים "אביגיל אברמוביץ" – בידיעתו של מר ניצן, במטרה לבחון את אחוזי התמיכה בו לראשות העיר לוד בקרב מתפקדי מפלגת "הליכוד", וכמו כן להמשיך להיות פעיל מפלגתית וחבר מרכז הליכוד תוך כדי עבודתו בעריית לוד.
לצערי, אני סבורה כי מר ניצן  נוהג כיום באותה דרך שהוקעה כבר על ידי בית המשפט המחוזי בתיק אזרחי  161/93 שפורסם בפ"מ תשנ"ד(3) 161 עת נקבע על ידי כב' השופט מודריק כי מר ניצן "הפר אמונים ופגע באינטרס הציבורי וכי לפגיעה באינטרס הציבורי נוספו שיקולים זרים שהדריכו אותו"
אני מבקשת לציין כי, בניגוד לתפיסת עולמו של מר ניצן,  מכתבנו זה אינו בבחינת התקפה אישית כלפי מי מהמוזכרים בו, אלא יש לראותו כביקורת מקצועית שמטרתה יישום טוהר המידות בשירות הציבורי על פי חוקי מדינת ישראל. 
אודה לך באם תשקול תלונתנו ותודיענו החלטתך.                                            
העתקים:
מבקר המדינה – השופט (בדימוס) יוסף שפירא          
 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.