יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: מעבר מבוטחים בעלי ביטוח סעודי בין קופות חולים
22/03/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל: אלי דפס מנכ"ל קופ"ח כללית, רן סער מנכ"ל קופ"ח מכבי, ד"ר אליחיאני מנכל"ל קופ"ח מאוחדת, ניסים אלון מנכל קופ"ח לאומית כותבת אראלה גולן יור שלוחת אומ"ץ חברתי:
מפניות שהתקבלו בתנועת אומ"ץ עולה כי מבוטחים אשר ביטחו את עצמם בביטוח סיעודי דרך קופת החולים ואשר הגיעו לגיל מסוים, מגלים כי מעבר לקופת חולים אחרת יהיה כרוך בהפסקת הביטוח הסיעודי, וכי קופת החולים הרלבנטית, איננה מחויבת לבטח המבוטח בביטוח סיעודי מטעמה.
המשמעות הינה כי, כל יתרונות התחרות אשר עמדו בבסיס חוק ביטוח בריאות ממלכתי מתאיינים כלא היו. נמצא כי קופות החולים כבר אינן צריכות להתאמץ ולשפר את השירות לציבור המבוטחים הבוגר, שהרי מבוטחים הנמנים על ציבור זה, יפסידו את הביטוח הסיעודי ואולי אף את עצם האפשרות לבטח את עצמם בביטוח סיעודי אם יעברו קופה.
מבוטח המחליף קופה, מפסיד את הפרמיה ששילם עבור הביטוח הסיעודי והיא איננה מוחזרת לו.
בהינתן שהביטוח הסיעודי נעשה ממילא ע"י חברת ביטוח חיצונית, נראה כי אין מניעה שהביטוח ימשיך לעמוד בתוקף, גם לאחר החלפת קופת חולים.
תנועת אומ"ץ פונה אליכם בזאת לקבל את עמדתכם לפני שנשקול את צעדינו הבאים בנושא זה.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.