יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבקשה להודיע בפומבי שאולמרט אינו יכול להרכיב ממשלה בגלל מצבו המשפטי. הפנייה מבוססת על חוות דעת של משפטנים בכירים.
14/10/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השופט אלייקים רובינשטיין כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
חוק יסוד הממשלה סעיף 5(א) קובע: "הממשלה מורכבת מראש הממשלה ושרים אחרים". משמעות הדבר הינה חד משמעית: ראש הממשלה הוא אחד מכל שרי הממשלה.
מאחר שעל פי החוק והפסיקה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יכול לכהן כחבר כנסת מן המניין  בכנסת הבאה אך לא שר בממשלה הבאה, פירוש הדבר שאיננו יכול למלא את תפקיד ראש ממשלה, אם אכן יטיל עליו נשיא המדינה אחרי הבחירות, את תפקיד מרכיב הממשלה.
אמנם, אולמרט עדיין לא הכריז רשמית שהוא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת אך העלאת שמו כמועמד אפשרי יצרה כבר תזזית במערכת הפוליטית וחוסר וודאות בקרב אזרחי המדינה.
על מנת להקדים רפואה למכה -  ומבלי להידרש לשאלה המוסרית-ערכית אם ראוי שאדם שהורשע בפלילים יחזור להנהיג את הציבור, אומ"ץ פונה אליך בבקשה שבתוקף תפקידך הציבורי במערכת הבחירות, תפורסם מטעם ועדת הבחירות קביעה משפטית מקדימה (Pre-ruling) שבמסגרתה יימסר לציבור הבוחרים במפורש שעל פי החוק אולמרט אינו יכול למלא את התפקיד של ראש ממשלה.
בגלל פרק הזמן הקצר מאוד עד לתחילת מערכת הבחירות – חשוב מאוד שהחלטתך תתקבל בהקדם.

הקלק כאן לעיון בתשובת ועדת הבחירות המרכזית

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.