יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לנציב שרות המדינה בבקשה לפתוח בחקירה לגבי עובד בכיר במשרד החקלאות
09/09/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מר דיין נציב שרות המדינה כותה יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
א. ביום 29.4.2012 שגרנו אליך מכתב תלונה אודות התנהלותו הבלתי ראויה  של עו"ד מרדכי נחום המועסק במשרת אמון כעוזרו של מנכ"ל משרד החקלאות וזאת לאור מידע חמור שהגיע אלינו אודות התנהלותו הבעייתית, הרצופה בחריגות חמורות ויותר מזה מהחוק ומהתקשי"ר.
ב. במענה לזאת קיבלנו בתום שלושה חודשים מכתב שניתן להגדירו כניסיון שלא להתמודד עם הבעיה שהעלינו.
ג. להלן מספר דוגמאות המתייחסות לפסקאות שונות במכתבו של עו"ד אסף רוזנברג שהאמור בהם מעלה שורת תמיהות:
1. לגבי פיסקה מס' 4:
המדובר בעצומה שיזם העובד, ככל הידוע בהנחיית המנכ"ל לשם הגנה על עובד בכיר במשרד בשם יצחק בן דוד שמבקר המדינה הכין אודותיו דו"ח חמור ביותר.האם הכנת עצומה כנ"ל הינה פעולה לגיטימית ונורמטיבית מקובלת שאין להוקיעה? דומני שהדבר אף נוגד את תקנות שירות המדינה הלא כן?
2. לגבי פסקה מס' 5:
כאן עירב ושילב הכותב שני נושאים חמורים ביותר כאשר בסיפה של פיסקה זו חותם הכותב את הנושא בזה שהמנכ"ל ערך לעובד שימוע שבסופו החליט שלא להעיר לו. ובכן, מתן תשובה מעין זו הינה בבחינת לעג לרש. עפ"י מידע מוצק ביותר המצוי בידינו מתערב העובד בבוטות קיצונית בנושאי טיפול מרכזיים במרבית יחידות משרד החקלאות וזאת בניגוד גמור להנחיות ונהלים המנחים פעולת עובדים המועסקים במשרות אמון. במסגרת זו מעורב הלה לדעת כולי עלמא במינויים מרכזיים ומתערב ברגל גסה בפעולת וועדת המכרזים המרכזית תוך שהוא משפיע לכאורה על בחירת זכיינים במכרזים עתירי הון.
באשר לעבודתו הפרטית של הנ"ל ללא היתר במקביל לעבודתו בשירות המדינה הרי שבהתאם לידוע לנו בעקבות תלונתו של המבקר הפנימי במשרד החקלאות קוימה חקירה מטעם אגף החקירות של נציבות שירות המדינה במסגרתה נמצא כי העובד אכן עסק בעבודה פרטית כעורך דין ללא היתר במקביל לעבודתו בשרות המדינה.בעקבות זאת המליץ עו"ד אסף רוזנברג , הממונה הבכיר על המשמעת לנזוף בעובד.
סתימת הגולל על נושא חמור באמירה פשטנית כי "מנכ"ל המשרד ערך לעובד שימוע שבסופו החליט שלא להעיר לעובד וכי הדבר במסגרת סמכותו של מנכ"ל המשרד " הינה מעשה שלא יעשה במסגרת שירות ציבורי המתיימר להיות תקין ומהוגן. מה עוד שבדיקה פשוטה מעלה כי לא כך נוהג שירות המדינה ובצדק במקרים דומים אחרים והרי הלכת בוזגלו אמורה לעמוד כעמוד אש לנגד עינינו.
האמירה המופיעה בתשובתה של גב' רחל פנצר הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש במכתבה למר אסף רוזנברג מיום 16.7.2012 במסגרתה כתבה כי "העובד פועל כיד ימינו של מנכ"ל המשרד, הוא מעורב בפעילויות המשרד מטעמו של המנכ"ל כל זאת מבלי לחרוג מגבולות התקשי"ר". מעלה שורת תמיהות ואולי אף חשד לכאורה שמא המנכ"ל אף היה מודע לעובדה כי יד ימינו! עוסק בעבודה פרטית לצד עבודתו בשירות המדינה -  ואזי מה הרבותא בשימוע שבסופו ברור שהמנכ"ל החליט שלא להעיר לעובד הפועל כאמור בדברי הסמנכ"לית מבלי לחרוג מגבולות התקשי"ר.
לסיכום:
ציפינו שתפתח חקירה רצינית ומעמיקה בנושאים הקשורים בדרכי פעולתו הבלתי תקינים לכאורה של עו"ד מרדכי נחום ולמרבה הצער הדבר לא נעשה עד כה.
העתקים:
השופט (בדימוס) יוסף שפירא -  מבקר המדינה
מר שמעון עמר - מנהל אגף בכיר ד', משרד מבקר המדינה
מר אסף רוזנברג - ממונה בכיר משמעת נציבות שירות המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.