יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: תלונה על עסקה מפוקפקת של מכירת בית היתומים ברח' אלימלך 5-7 רמת גן גוש 6125 חלקה 40
03/07/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ניצב סגלוביץ' כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בית היתומים הוקם לפני קום המדינה באמצעות תרומה של זוג ערירים, גיטל ואלימלך דבורקין כבר בסמוך לקום המדינה על מנת שיאוכלס ביתומים וניצולי שואה.
המקום הוגדר כ"הקדש" ואף נרשמה בטאבו הערת אזהרה/צו מניעה האוסר לבצע כל דיס פוזיציה בנכס.
על-אף רישומו של צו המניעה בנספח הטאבו התברר כי בוצעו פעולות בקשר לנכס המקרקעין בשני שלבים:
בשלב הראשון, חברי אגודת בתי היתומים והיתומות (שהינם חברים חדשים באגודה וזאת לאחר שמייסדי האגודה הלכו לבית-עולמם) פעלו להעברת ה"הקדש" לישוב ביתר עילית.
בשלב השני, בוצעה פעולת מכירת המקרקעין לחברת "אחים נאוי בע"מ". ממידע המצוי בתנועת אומ"ץ עולה כי חרף העובדה שעסקת המקרקעין עם חב' "אחים נאוי בע"מ" אושרה על-ידי רשם ההקדשות, הרי שבסופו של דבר חברה זו הוצאה,בנסיבות תמוהות, מן העסקה ובמקומה נכנסה חברת "אלאר נכסים" בע"מ, השייכת לתמיר ארביב (בנו של ארביב עמנואל, שנגדו הוגש כתב אישום על מתן שוחד לראש עיריית רמת גן, צבי בר).
בבדיקות שנערכו מול רשמת ההקדשות בירושלים נטען על-ידה כי בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את שתי העסקה.אולם, לאחר בירור ההליך שהוגש לבית המשפט התברר כי עורך-דין מטעם האגודה הגיש בקשה מוסכמת לבית המשפט שבה הוא פירט מדוע לטענת האגודה יש לבצע את העסקה וכאשר רשמת ההקדשות חתמה כמסכימה לבקשה.
נשאלת השאלה, כיצד הקדש לגביו נרשם צו מניעה נמכר לחברת נדל"ן פרטית וזאת בלי בדיקת בית המשפט.
לפי מיטב הכרתנו, לא התקיים דיון מעמיק בתוכן הבקשה בבית המשפט וככל הנראה לא היה מעמיק ובית המשפט לא היה ער כנראה למה שמסתתר מאחורי עסקה זו.
בהקשר לכך, עלינו לציין כי עמותת בית היתומים חדלה למעשה לפעול בשנת 2000 וחלק גדול מן המסמכים שהיו ברשותה נעלמו בנסיבות מוזרות.
אם לא די בכך, נהגה עיריית רמת גן בנושא זה מידה של איפה ואיפה בנושא היטל ההשבחה ככל הנראה בהשראתו של ראש העיר צבי בר.
קיימת חוות-דעת שמאית שהעריכה את המקרקעין כולל זכויות הבניה בסך של כ- 56 מיליון ₪, כאשר מצוין מפורשות בחוות הדעת שבמקרה של שינוי יעוד יש צורך בתשלום היטל השבחה בסך של כ- 30 מיליון ₪.
לא ברור מדוע הועדה המקומית ברמת גן ביקשה להטיל היתר מפטור של היטל השבחה לאחר מכירת המקרקעין על ידי האגודה לחברה הקבלנית.
אנו מבקשים שמשטרת ישראל תחקור את הפרשה המעלה חשדות לביצוע מעשים פליליים ע"י אנשי ציבור ברמת גן ואולי גם במקומות אחרים.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.