יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: העברת נכסים ציבוריים לידיים פרטיות – פרשת קרקעות כפר הנוער החקלאי פרדס חנה
01/07/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מנכ"ל משרד הפנים עמרם קלעג'י כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה אחרי ההליכים למימוש הנכסים הציבוריים של כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה באמצעות העברתם לידיים פרטיות והפיכתם לשכונות מגורים בניגוד לחוק.
כפר הנוער שייך לחברה לתועלת הציבור ובימים אלו בית המשפט העליון דן בתביעה להביא למינויו של מנהל מוסמך שיפעיל אותה לקידום מטרותיה הציבוריות בהתאם לחוק.
התברר לאומ"ץ כי נעשים בינתיים ניסיונות לעקוף את הליכי בית המשפט, כולל באמצעות מהלכים במוסדות התכנון.
במענה לדרישתה של אומ"ץ להימנע מפעולות בלתי חוקיות אלו, הצהיר הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, אלוף (מיל.) יוסף משלב, בהיפוך גמור למציאות, כי הם בכלל פועלים כדי להסדיר לראשונה סטטוטורית את מתחם כפר הנוער כשטח ציבורי ולרווחת הציבור. אולם בפועל, כל השטח הוא קרקע ציבורית שמיועדת סטטוטורית מימים ימימה לצורכי ציבור של מוסד חינוכי, הן מבחינה קניינית והן מבחינה תכנונית.
תוכנית המתאר הסטטוטורית לישוב פרדס חנה – ש/1 שפורסמה בשנת 1966, קובעת את ייעודו הציבורי של המתחם לצורכי ציבור של מוסד חינוכי. תוכנית המתאר הסטטוטורית המפורטת ש/228 מקצה תכליות ושימושים ציבוריים שמותרים בכל שטח ושטח של המתחם לייעודו הציבורי כמוסד חינוכי, וליעוד זה בלבד. לעומת זאת, תוכנית ש/1402א מנסה לגזול מהציבור את זכותו ליהנות מקרקעות אלו, ולהעביר את הנכסים הציבוריים של המוסד לידיים פרטיות שלא כדין.
בכתבה שפורסמה הבוקר בעיתון "הגפן" מובא נימוק מטעה חדש מפי משרד הפנים, לפיו קיים צו בפשיטת רגל לכפר הנוער, אשר מורה על שינוי היעוד ועל מכירה והפקעה של קרקעות מתחם כפר הנוער שבתוכנית ש/1402/א. גם לנימוק זה אין שום יסוד במציאות. לכן גם לא הובא מעולם בשום מכתב שמשרד הפנים שלח לתנועת אומ"ץ.
התברר לאומ"ץ כי על הפרק קיימת תוכנית נוספת ש/1309 למכירת אדמות של מועצת פרדס חנה כרכור לאנשים פרטיים ללא מכרז ולהפיכת 17 דונם נוספים שמיועדים לצורכי ציבור של מוסד חינוכי (ש/1, ש/18, ש/196) לשכונת מגורים בבניה רוויה.
לדעת אומ"ץ, ההליכים בקשר לתוכניות האלו משוללי כל תוקף, ואומ"ץ תדרוש נקיטתם של אמצעים אישיים ומערכתיים כנגד כל מי שלוקח חלק בהוצאה לפועל של מהלכי חיסול כפר הנוער בניגוד לחוק                                                                 
עותקים:
מר שוקי עמרני - משנה למנכ"ל משרד הפנים
אפרת אורבך - דוברת משרד הפנים חיפה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.