יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לראש הממשלה במחאה על החלטה להעניק מתנה לבעלי ההון
21/06/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
ללא כל דיון ציבורי בכנסת ובוועדותיה החליט שר האוצר יובל שטייניץ, באופן חפוז וכמעט בחשאי, להעניק מתנה של מיליארדים דווקא לבעלי הון ולחברות ענק עתירות ממון, במסגרת הוראת שעה שפרסם בנושא "הרווחים הכלואים". הוראת שעה זו - מוזרה בלשון המעטה - נעשתה תוך שינוי רטרואקטיבי של חוקים והסכמות שגובשו בעבר בין המדינה לבין החברות במסגרת החוקים לעידוד השקעות הון.
מסתבר כי אחרי כל הדיבורים שלך ושל שר האוצר על הצורך לשפר את תנאי חייו וקיומו של מעמד הביניים בישראל – כל מה שעושה האוצר הוא למלא את כיסיהם התפוחים בלאו הכי של תאגידי ענק דוגמת כיל, אינטל, מוטורולה, צ'ק פוינט ואחרים באמצעות שיטה "מהפכנית" - צמצום עד כדי כמעט מחצית של התשלומים שבעלי ההון האלה התחייבו לשלם למס הכנסה.
יכול להיות שאין הצדקה לפטר את שר האוצר על מחדלי השריפה בכרמל כפי שתובע מבקר המדינה בדו"ח שפרסם, אך נראה כי משמעות הוראת השעה שעליה החליט השר שטייניץ היא שכיוון שמשרד האוצר איבד לחלוטין את אמון הציבור בשיקוליו ובמעשיו, מצפצף השר על החובה הציבורית לדון בזהירות ובשיקול דעת באופן שבו מנוהלים כספי המדינה.
אין זה סביר בעיני תנועת אומ"ץ שהחלטה כבדת משקל מן הסוג הזה נעשתה ללא ידיעתך וללא אישורך. מן הטעם הזה עולה החשש כי גם אתה היית שותף פעיל למעשה שלא ייעשה. כדי להוכיח לציבור כי אתה אישית לא היית מעורב בתהליך הפגום של קבלת ההחלטה שיש בה חשש של פגיעה בטוהר המידות, הרי דווקא אתה, כמי שאחראי על עיצוב המדיניות הכלכלית של ישראל, חייב להורות מיד להקפיא את החלטתו של שר האוצר ולקיים לגביה דיון ציבורי גלוי ושקוף, כדי שכספי הציבור ייועדו לטובת הציבור ולא לטובתם של בעלי ההון.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.