יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות לאלתר על חקירת משטרה בפרשת מסמך גלנט בעימות החריף בין ברק לאשכנזי על מנת למנוע פגיעה בביטחון המדינה
07/06/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד וינשטיין כותב עו"ד אבינועם מגן חבר הצוות המשפטי של התנועה:
1. פרשת יחסי העבודה בין לשכת שר הביטחון ובין לשכת הרמטכ"ל לשעבר, מעוררת שאלות קשות הנוגעות למוסדות הרגישים והמרכזיים ביותר במערכות השלטון והביטחון בישראל.
2. האשמות שמוחלפות בין הנוגעים בדבר, כמו גם פרסומים היוצאים מלשכת מבקר המדינה מלמדים כי מדובר לכאורה בהרבה מעבר למערכת יחסים עכורה בין שתי לשכות.
3. תנועת אומ"ץ פנתה אל לשכתך בנושא זה כבר ביום 7.3.12, אולם פנייתה לא נענתה לגופו של עניין. (מספרכם: 2012-745, תיק 1236).
4. לעמדת אומ"ץ, כאשר מדובר בחשש לעירוב שיקולים זרים ומושחתים במערכות כה רגישות, אמון הציבור מחייב חקירת משטרה יסודית ומקיפה, בנוגע לכל הנוגעים בדבר.
5. התחושה בציבור הינה כי בעוד שמשטרת ישראל חוקרת את האזרח הקטן בעניינים פעוטים, דבר יום ביומו, הרי ש"במגרש של הגדולים", יש ניסיון "לסגור דברים" מתחת לשולחן ללא חקירה יסודית כפי שרק משטרת ישראל יכולה לבצע.
6. חקירת משטרה הינה מחוייבת המציאות, בין היתר לאור חילופי הדברים הקשים בין שר הביטחון ובין הרמטכ"ל לשעבר, המאשימים איש את רעהו במעשים "פליליים לכאורה". האשמות הפומביות אלו פוגעות במורל של  חיילי צה"ל והמשכן עלול להיות גם נזק בטחוני למדינה.
7. מבקר המדינה, הבקיא היטב בפרטי הפרשה, כבר כתב מפורשות ואף דרש במפגיע לפתוח בחקירת משטרה.
8. מפרסומים בתקשורת עולה כי עמדת המשטרה אף היא תומכת בקיום חקירה.
9. גם הרמטכ"ל המכהן הביע את עמדתו כי המצב הקיים פוגע בתפקודו של צה"ל. למותר לציין כי מינויים בכירים בצה"ל מתעכבים.
10. על כפות המאזניים מונח אמון הציבור במערכות הביטחון של מדינת ישראל אל מול תקציב לחקירת משטרה. אין ספק כי יש להעדיף את חקירת המשטרה על פני פגיעה באמון הציבור, שהרי לכל היותר, יימצא בסופו של יום כי אין הצדקה להגשת כתבי אישום, אולם אז תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל בניה בידי מפקדים הכפופים לחוק. אין מדובר בדרישה להגיש כתבי אישום - שם יש מקום לשיקול דעת רחב יותר של התביעה - אלא בהחלטה על פתיחה בחקירה. למותר לציין כי חוק סדר הדין הפלילי מחייב את המשטרה לפתוח בחקירה לכשנודע לה על ביצוע עבירה.
11. לאור האמור, תנועת אומ"ץ דורשת כי תורה על חקירת משטרה של כל הנוגעים בדבר. ככל שהחקירה תפתח מאוחר יותר כך היא תהיה יעילה פחות.
12. היה ולא יינתן טעם של ממש מדוע לא יורה היועץ על פתיחת חקירה, תשקול תנועת אומ"ץ עתירה לבג"ץ בדרישה לפתיחת חקירה כאמור.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.