יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד השר שמחון בתביעה לחקור מעורבותו להקצאת כמויות גדולות של מים למקורביו
16/05/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
אומ"ץ מגישה בזאת תלונה כנגד השר שלום שמחון בכל הקשור למעורבותו בהקצאת תמיכה כספית מתקציב משרדו לאחד ממקורביו במסגרת "הסכם המים" בעת שכיהן כשר החקלאות ופיתוח הכפר. פרטי המקרה המובאים להלן בצירוף הדו"ח האחרון של מבקר המדינה האחרון בנושא זה מחייבים לדעתנו פתיחת חקירת משטרה כנגד השר שמחון.  
להלן פרטיי האירוע:
השר שלום שמחון כיהן כשר החקלאות ופיתוח הכפר בשנים 2002, 2006-2011. במהלך כהונתו יזם, דחף והביא לאישור את "הסכם המים" בין משרדי החקלאות והאוצר לבין התאחדות חקלאי ישראל. ההסכם הנ"ל מאפשר קבלת החזר כספי לחקלאים לצורך השקעה בייעול השימוש במים ושיפור תשתיות הולכתם וזאת בתמורה להסכמתם של אלו לייקור מחיר המים לחקלאות.
על פי הדו"ח האחרון של מבקר המדינה יזם משרד החקלאות במסגרת הסכם זה "תוכנית סיוע לישובים נעדרי חלופה" המתאימה למאפייני רוב הישובים החקלאיים במועצה אזורית מעלה יוסף בה מתגורר השר שלום שמחון.
בשנת 2009 פרסם משרד החקלאות "קול קורא" בעניין זה. התברר כי ל-11 מישובי המועצה האזורית מעלה יוסף היו תוכניות הנדסיות מוכנות  לביצוע, שתאמו את הדרישות על פי הקול הקורא. ל-9 מהם, ורק להם, אושרו בפועל "מענקים בסך של כ-19 מיליון ש"ח, מהם כ-4 מיליון ש"ח מתקציב מנהלת ההשקעות וכ-13.5 מיליון ש"ח מהתקציב לפרויקטים לאומיים, דהיינו, תוספת של כ-17.5 מיליון ש"ח מעבר לסכום שהיו זכאים לו על פי ההסכם" כך על פי הדו"ח האחרון של מבקר המדינה האחרון.
ממסמכים המצויים בידנו עולה כי  חברת "פסגות הגליל א.ש. 2004 בע"מ" שימשה כקבלן בישובי מעלה יוסף לתחזוקת רשתות המים וכי מנהל החברה מר אבי וקנין, הוא שיזם את מתן המענקים לישובים נעדרי חלופה. לצורך זה אף חתם עם כל אחד מאותם ישובים הסכמים לפיהם יגיש בשמם את התוכניות והם יחתמו בפניו על המחאת זכות להעברת כספי המענקים אליו. יוצא אפוא כי כל כספי המענקים הועברו לחשבונות החברה כאשר שיפור תשתיות המים באזור מיטיב עם החברה ומגדיל את רווחיה בעוד שלתושבי אותם ישובים אין בפועל תועלת ממשית ממיליוני השקלים שהעביר המשרד.
לפי המידע המצוי בידי אומ"ץ, מנהל החברה הינו מבאי ביתו של השר שמחון והשר נרתם אישית לאישור הפרויקט במשרדו. כמו כן ידוע לנו כי דיון של ועדת השמונה לאישור נושא זה נערך בלשכת שר החקלאות על אף היותו נתון במצב של ניגוד עניינים.
לאור האמור לעיל נבקשך להורות על פתיחה בחקירת משטרה כנגד שלום שמחון .
מצ"ב מסמכים המצויים בידי אומ"ץ בנושא זה המחייבים לעניות דעתנו את פתיחת החקירה.
העתקים:
מבקר המדינה שופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס
ניצב יואב סגלוביץ' ראש אח"ם משטרת ישראל

הקלק כאן לעיון בתשובת לשכת המשנה לפרקליט המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.