יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה למנהל מקרקעי ישראל מחוז חיפה למנוע מקבוצת אנשים אשר מציגה עצמה כמנהלי חל"צ (חברה לתועלת הציבור) לממש את אדמותיה ולמשוך המזומנים לכיסם הפרטי
13/05/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל הר"מ כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מר יוסף משלב, ראש הועדה המחוזית חיפה
גב' ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה
גב' יעל בורובסקי, מתכננת מחוז חיפה, מינהל מקרקעי ישראל
גב' הדר סלע, לשכת התכנון מחוז חיפה
א.ג.נ,
הנדון:  העברת נכסים ציבוריים לידיים פרטיות – פרשת קרקעות כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה
תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה אחרי ההליכים התמוהים בניסיון להביא לחיסולו של כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה, והעברת הנכסים הציבוריים של המוסד לידיים פרטיות שלא כדין.
בדיקה שערכנו העלתה שאתם מקדמים שינוי יעוד לשטח של 200 דונם ממתחם כפר הנוער בתוכנית ש/1402א להקמת שכונת מגורים. זאת, למרות שקרקעות אלו נמסרו לגוף ציבורי - בית ספר תיכוני חקלאי פרדס חנה, חל"צ ("החל"צ"), חברה לתועלת הציבור, ולמטרה ציבורית אחת בלבד -  לצורך הפעלת כפר נוער חקלאי. לא יעלה על הדעת כי הועדה המחוזית תקדם בניה למגורים על קרקעות כאלו או תפריע לשימוש בקרקעות אלו על פי ייעודם החוקי.
ועוד. פיק"א, שמימנה את רכישת הקרקעות עבור החל"צ, דאגה להבטיח סטטוטורית את שמירת ייעודו התכנוני של הנכס ושימור המטרה הציבורית של הפעלת כפר הנוער בתוכנית מתאר מפורטת שאושרה ופורסמה כדין - תוכנית מס' ש/228 שפורסמה בילקוט הפרסומים מס' 2789 מיום 20.8.1981. התוכנית הסטטוטורית מעגנת את ייעודן של האדמות לשימושי כפר הנוער בלבד, תוך ציון תכלית ושימוש ספציפיים המותרים בכל שטח ושטח:
1. אזור מגורים - דירות מגורים לסגל הוראה / מדריכים ופנימיות לתלמידים, חדר אוכל ושירותים אחרים הדרושים
    למטרה זאת.
2. אזור למוסדות לימוד – חדרי לימוד, מעבדות, אולמות התעלמות ומלאכה ומבנים אחרים הדרושים למטרה 
    זאת.
3. אזור לבניני ציבור וחברה – מועדונים, ספריות, אולמות הרצאות ושירותים.
4. בנייני משק – מבני אחסנה, לולים, רפתות, אגרו-מכניקה, ובתי מלאכה של המוסד, חממות, משתלות ומקלטים.
5. אזור ספורט – מגרשי משחקים ומתקני ספורט שונים, בתי נוחיות.
6. שטח פרטי פתוח – גינות נוי וחורשות, מתקני גן ומקלטים.
חובה על מוסדות התכנון להבטיח שהאדמות שהופקדו בידי החל"צ ימשיכו לשרת את האינטרס הציבורי שלטובתו הוקדשו, והוא בלבד, וכך להגן על האינטרסים של כלל הציבור בפעילותה של חברה לתועלת הציבור.
קבוצת אנשים, אשר מציגה עצמה כמנהלי החל"צ, כבר החלה בפעולות כדי לממש במהירות ובשיטתיות את אדמותיה של החל"צ למזומנים, ומשיכתם לכיסים פרטיים, בין היתר באמצעות שיתוק פעילותה החינוכית של החל"צ בניגוד לחוק. אומ"ץ תדרוש נקיטתם של אמצעים אישיים ומערכתיים כנגד כל מי שלוקח חלק בהוצאה לפועל של מהלכים פסולים אלו.
כמו כן, בימים אלו מתנהל הליך משפטי בבית המשפט העליון (ע"א 2576/11) על מנת להביא למינויו של מנהל מוסמך שיפעיל את החל"צ לקידום מטרותיה הציבוריות בהתאם לחוק כפי שהיה משך 75 שנה. כמובן שלא יתכן שרשות ציבורית תסכל את ההליך המשפטי בביצוען של פעולות שיפריעו להפעלת בחל"צ לקידום מטרותיה החוקיות בהתאם להחלטת בית המשפט עם סיומו של הבירור המשפטי.
אנו מצפים כי תנחו בהתאם את כל העוסקים בנושא בועדות התכנון במחוז.

הקלק כאן לתשובת יוסף משלב הממונה על מחוז חיפה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.