יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון האם יש ניגוד אינטרסים בפעילותו של יעקב שחם יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השניה
01/05/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד וינשטיין כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
כנגד יעקב שחם, המכהן כיום כיו"ר וועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נטען כבר לא פעם וע"י גורמים שונים, כי הוא פועל בניגוד עניינים ואולם, פעם אחר פעם הצליח שחם לחמוק ממיצוי הסדר ואמות המידה הראויים.
באחרונה פורסמה בעיתון 'הארץ' הפסקה הבאה: "מר שחם התבטא בעבר בעד הפחתת סיקור המחאה החברתית וטען כי יש לה תפקיד משמעותי בפגיעה בשוק הפרסום ובתוך כך בירידה בהכנסות ממנו".
יתר על כן, שחם הזהיר כי "אם תתקיים מחאה נוספת בקיץ והיא תקבל גב מאמצעי התקשורת, זו תהיה מכה אנושה". העיתון המשיך לצטט את דברי שחם לפיהם "המחאה תפגע ביצרנים ובהמשך בזכיינים", ו"בין זה לבין זה גם משרדי הפרסום ייפגעו".
שחם, מבטא לכאורה דאגה לגיטימית ונוגעת ללב לענפי התקשורת והפרסום מתוקף תפקידו הציבורי, אך שוכח להזכיר כי הוא עצמו, עומד, כאדם פרטי, בראש כלי תקשורת התלוי בפרסומת - המקומון הגדול 'ידיעות חיפה' וכי לו עצמו יש אינטרס מובהק שלא תהיה כל פגיעה בהכנסות עיתונו.
במקרה זה כבר לא מדובר בניגוד עניינים פוטנציאלי, שבשלו יש לקבוע הסדרים ראויים להבטחת האינטרס הציבורי ולמניעת זליגה סמויה של אינטרסים פרטיים לשיקול הדעת של עובד הציבור. כאן מדובר באיש ציבור בכיר המשתמש בפועל בתפקידו בעל העצמה הרבה, ופועל בריש גלי לקידום ענייניו העסקיים הפרטיים, גם אם לכאורה דבריו נאמרים תחת כסות רופפת של תפקידו הציבורי.
זהו מצב שאין הדעת סובלת והתנהגות חמורה שבוודאי אינה מתיישבת עם כללי המינהל הציבורי התקין, ויש לבדוק אם אינה נגועה כבר בפלילים.
יתר על כן, דבריו של שחם נאמרו, באותה כתבה ב'הארץ', בהקשר לדברים ברוח זו שאמר מנכ"ל ערוץ 10.
כזכור, ערוץ זה נתון בקשיים כלכליים וגורלו עדיין תלוי ועומד להכרעה ע"י מועצת הרשות השנייה - אשר לשחם, בתפקידו כיו"ר ועדת הטלוויזיה, מעמד מרכזי ביותר. ראוי לציין כי שחם מגובה בידי המערכת הפוליטית שממנה צמח לתפקידים ציבוריים ממלכתיים.
ייתכן אמנם שמנכ"ל ערוץ 10 הגיע לתובנה הנ"ל באופן עצמאי, ואולם בנסיבות הנוכחיות קיים חשש שמנכ"ל ערוץ 10 התיישר בדבריו לעמדתו של שחם.
אם נכונה השערה זו, הדבר מעצים מאד את חומרת מעשיו של שחם, הרותם לצרכיו הפרטיים החלטות קרדינאליות בתקשורת הישראלית, בהם הישרדותו של ערוץ 10 ואופי הסיקור של תנועת המחאה הציבורית.
חומרת הדברים מחייבת לדעת אומ"ץ נקיטת צעדים כלפי שחם ובחינת השאלה האם אין מקום להשעותו מתפקידו עד לסיום הבדיקה של משרדך.
העתק:
משה לדור, פרקליט המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.