יומן פעילות - שוטף
תלונת אומ"ץ למבקר המדינה בעקבות החלטת בית הדין העליון של התאחדות הכדורגל לגבי קבוצת מכבי פתח תקווה
16/04/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ מבקשת לבדוק את התנהלות הנהלת התאחדות הכדורגל בכלל והמערכת השיפוטית בפרט בפרשת עונש שהוטל על קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה שבעליה הוא עמוס לוזון אחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון.
בחודשים האחרונים החליטה הנהלת ההתאחדות לכדורגל להנהיג יד קשה כלפי קבוצות כדורגל ו/או אוהדיהן המעורבים באלימות במגרשי הכדורגל שהרקיע שחקים ומסכנת חיי אדם.
בהתאם לכך הוטלו עונשים כבדים על קבוצות כדורגל שהיו מעורבות באלימות ביניהן הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים.
קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה הייתה מעורבת באחרונה במעשה אלימות חמור ביותר שארע בתום משחקה עם הפועל חיפה בין השאר התפרצו עסקנים בכירים של הקבוצה למגרש והכו קשות שחקן של הפועל חיפה.
בית הדין של ההתאחדות פסק בעקבות האירוע עונש כבד למכבי פתח תקווה (לדעת גורמים מסויימים בענף הספורט העונש דווקא ניתן במידה קלה מדי) למרבה התדהמה בית הדין העליון של ההתאחדות הקל בעונשה של מכבי פתח תקווה גבר שגרם לסערת רוחות ולמחאה בקרב חוגים רחבים בענף הספורט.
קשה שלא להשתחרר מהחשש שיש קשר ישיר בין פעולת העונש לבין העובדה שיו"ר ההתאחדות לכדורגל מחובר לקבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה.
מן הסתם השופטים לא רצו להתעמת עם יו"ר ההתאחדות וחששו מתגובתו למרות שלוזון הכריז שבית הדין עצמאי ויש הפרדה מוחלטת בין החלטותיו לבין פעילות ההתאחדות.
אנו מבקשים את התערבות משרד מבקר המדינה בהקדם עוד לפני שתסתיים עונת הכדורגל מאחר שלהחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות עלולה להיות השלכה מרחיקת לכת על גורלן של קבוצות הכדורגל שירדו מליגת העל.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.