יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ תובעת להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המשבר החמור במשק האנרגיה שעלול ליצור אנדרלמוסיה
01/04/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מפרסומים שהופיעו בימים האחרונים בכלי התקשורת מתברר שמשק האנרגיה במדינה מצוי במשבר חמור ביותר שעלול להביא כבר בקיץ הקרוב למחסור גדול באספקת החשמל שיתעצם בשנים בבאות.
משבר זה נובע בעיקרו לכאורה ממחדלים לכאורה של שר האוצר דר' יובל שטייניץ ושר האנרגיה דר' עוזי לנדאו שלא השכילו לטפל מבעוד מועד במקורות אספקת גז לחברת החשמל ועיכבו פרויקטים אחרים שהיו אמורים לשפר את המצב של משק האנרגיה במדינה.
שלוש הבעיות העיקריות שצריכה וועדת החקירה לבדוק הן:
1. עיכוב של כ-10 שנים בהקמת תחנת הכוח D באשקלון. לעיכוב אחראים בעיקר שרי האוצר והאנרגיה שקדמו לשטייניץ וללנדאו, אך גם שני שרים אלה לא עשו את הנדרש כדי להביא להשלמת הקמת התחנה – העתידה להיות אחת המרכזיות בישראל.
2. אי ישום החלטת הממשלה לשינוי מבני של משק החשמל בישראל, לרבות: הקמת חברת ניהול מערכת לייצור חשמל מחוץ לחברת החשמל. מחמת זאת נוצר עיכוב חמור בהקמה ובהפעלת תחנות כוח חלופיות לחברת החשמל. אלה ייכנסו לפעולה בעיקר ב- 2014, ואז יווצר עודף בכושר ייצור, שאף-הוא יכביד על המשק בכלל ועל הצכנים בפרט (שיחויבו לממן גם עודף בכושר ייצור).
3. המחסור הכרוני בגז טבעי נובע, בין השאר מהדיונים הנמשכים סביב הקמת ועדת ששינסקי וכן מהחלטות הקשות שקיבלה – שהרתיעו יזמים ובנקים מלספק מקורות מימון לקידום פרויקטים של קידוחים והפקות גז טבעי. המדובר בעיקר בקידוחים והובלת גז בפרויקטים: תמר ולוויתן שהתעבו יותר משנתיים.
אנו מצפים לתגובתכם בהקדם.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.