יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לשר הרווחה ח"כ משה כחלון בבקשה שיפעלו להקמת מערך ממלכתי שיטפל באוכלוסיה הקשישה נוכח בעיות חמורות בתחומים שונים שפוגעים קשות באוכלוסיה
21/03/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ לשר הרווחה ח"כ כחלון כותבת יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי אראלה גולן:
אני פונה אליך בתוקף תפקידך כשר הרווחה שאמון על הטיפול באוכלוסייה החלשה והפגועה בקרב דור הגיל השלישי במדינה המונה כיום כ 800 אלף אזרחים בני 65 ומעלה שמספרם הולך וגדל בגלל העלייה בתחולת החיים.
סוד כגלוי הוא שטיפולה של המדינה בקשישים קשי יום, נכים, תשושים ומוגבלים הינו כושל מיסודו.
דו"ח שהכין בימים אלה בנק ישראל  מצביע על כשל מערכתי מתמשך בציבור הקשישים בתחומים שונים.
התחזית העגומה הינה שהמדינה עלולה להיכנס למשבר נוראי בכל הקשור להזדקנות האוכלוסייה בשנים הקרובות מבלי שפתרון מעשי נראה באופק.
עם עליית תוחלת החיים, התפתחות המדע והרפואה  התייחסות לסביבה ומזון בריאים יותר, נמצא  שאנשים חיים לאחר גיל הפנסיה עוד  שנים ארוכות הרבה מעבר למספר השנים שבזמנו נלקחו בחשבון  למטרות  הפנסיה, המערך  הרפואי הגריאטרי והסיעודי, תעסוקת אנשים מבוגרים- בלתי מוגבלים, דיור מוגן ועוד היבטים רבים.
המציאות העגומה מלמדת שאזרחים  מבוגרים ,חלקם  עדיין בעלי יכולת  לתרום לחברה, אחרים קשי יום, נכים, תשושים  ומוגבלים-  בני "הדור הגיל השלישי"- נדחקו לפינה, אינם זוכים לטיפול וליחס הנאות לו הם זכאים לאחר ששרתו את המדינה שילמו מיסים וקיימו את חוקיה.
תנועת אומ"ץ , המקדישה תשומת לב מיוחדת לנושאים חברתיים בעלי משקל  זיהתה כבר לפני כמה שנים את בעיות
ה" גיל השלישי" ופעלה בתחומים שונים בנושא זה. לצערנו אנחנו קבוצה של מתנדבים שאיננו מצוידים במשאבים וסמכויות לפעילות מעשית.
אנו מציעים שתפעל  לאלתר להקמתו של גורם מרכזי במדינה, המאחד בתוכו אנשי כלכלה, חינוך,  בריאות , חברה ועסקים, שיהיה בעל סמכויות ביצוע,  ויפעל  ל- " הכנת  המדינה לגיל השלישי".
גוף זה אמור לפעול עפ"י הצעתנו בתחומים הבאים:
1. בדיקה כלכלית כיצד נערכת המדינה באספקט הכלכלי להתמודד עם בעיה קשה זו- מכל היבטיה.  
2. טיפול מיוחד בשוק העבודה על  מנת להרחיב ת מעגל האפשריות של האוכלוסייה המבוגרת  עבודה התנדבותית, בקהילה או במקומות אחרים.
3. הרחבת הטיפול הסיעודי והרפואי  באמצעות הקמת של מחלקות גריאטריות בבתי החולים הכללים, מוסדות לדיור מוגן  ומוסדות סיעודיים לקשישים . במקביל הרחבת סל הבריאות על מנת שיענה על צרכיה של האוכלוסייה הקשישה , עידוד רופאים אחיות וכוח עזר שיבחר לעסוק ברפואה גריאטרית.
4. הכנסת ביטוח סיעודי מגיל צעיר ,הבטחה לאי פגיעה בפנסיה והכללתם של קשישים חסרי פנסיה במסגרת שתבטיח להם   הכנסה מינימאלית שתבטיח להם קיום בכבוד. בהקשר לכך אני מצרפת תזכיר שהכנו בנושא זה לפני שנתיים המדבר בעד עצמו.
אנו מצפים לתגובתך.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.