יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לסגן שר הבריאות בבקשה שיפעלו להקמת מערך ממלכתי שיטפל באוכלוסיה הקשישה נוכח בעיות חמורות בתחומים שונים שפוגעים קשות באוכלוסיה
21/03/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל סגן שר הבריאות ליצמן כותבת יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי אראלה גולן:
אנו פונים  אליך בידיעה שגילת בעבר רגישות רבה לאוכלוסיות חלשות במסגרת טיפולך אחריותך המיניסטריאלית על תחום הבריאות בבקשה שתפעל לאלתר להקמתו של גורם מרכזי במדינה בעל סמכויות ביצוע  שיפעל במתכונת של מטה ל"ניהול גיל הזקנה" ,יתאם את כל הפעולות הממלכתיות והציבוריות ויפקח על המוסדות המאכלים קשישים חסרי ישע.
המציאות העגומה מלמדת שאזרחים קשי יום, נכים, תשושים  ומוגבלים בני דור הגיל השלישי במדינה בני הגיל נדחקו במרוצת השנים לקרן זווית בטיפולה של הכושל של הממשלה בבעיותיהם  האישיות, לרבות בתחום הבריאות שהינו הבסיס לקיומם הפיסי והנפשי בשארית חייהם.
תמונה עגומה זו באה לידי ביטוי בדוח חמור שפורסם לפני כמה ימים בנק ישראל המצביע על כך ש\"הטיפול של המדינה בקשישים גורם לכשל מערכתי ולהידרדרות  לאשפוז".
מנכ"ל משרד הבריאות   פרופ' רוני גמזו, אמר  בתגובה לכך שצפוי משבר נוראי בשנים הקרובות בכל הקשור בטיפול באוכלוסייה המזדקנת שהולכת וגדלה בשל העלייה באריכות החיים.
תנועת אומ"ץ , המקדישה תשומת לב מיוחדת לנושאים חברתיים בעלי משקל  זיהתה כבר לפני כמה שנים את בעיות ה" גיל השלישי" ופעלה בתחומים שונים בנושא זה. לצערנו אנחנו קבוצה של מתנדבים שאיננו מצוידים במשאבים וסמכויות  לפעילות מעשית.
בהקשר לכך אני מצרפת תזכיר שהכנו בנושא זה לפני שנתיים  המדבר בעד עצמו אנו מצפים לתשובתך.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.