יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ התלוננה בפני היועץ המשפטי לממשלה על הסתה באתר רוסי
07/03/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד וינשטיין כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מזה כמה שבועות משודר בישראל ערוץ "עיתון htt://www.iton-tv.com  
http://www.iton-tv.com/) "TV/ > ששידוריו מתבצעים באמצעות האינטרנט בעזרת סרטונים המועלים ל YOU TUBE.
מימון כלי התקשורת המדובר איננו שקוף לחלוטין ונשמר בסוד. איש לא יודע מי עומד מאחורי הערוץ, מי מממן את שכירת האולפן, משכורות לצלמים ולמנחים.
יחד עם זאת, הערוץ דוגל בנטייה מפלגתית מסוימת מאוד. אחד מהמנחים, מרק קוטליארסקי, הינו דובר רשמי של מפלגת ישראל ביתנו. בתוכניות בהנחייתו באתר htt://www.iton-tv.com   >
/http://www.iton-tv.com / > מרק קוטליארסקי מתנגד לחופש הביטוי ודורש לאסור את מרבית הבלוגים: "צריך לסגור 80% מהבלוגים". לדעתו של דובר מכעיסה אותו "מתירנות של כתיבה".
/http://www.youtube.com/watch?feature=player embedded&v=c458FiBWlPM
מלבד דוברה של ישראל ביתנו בתור מנחים קבועים של התוכניות והפרשנים משמשים אנשים שעובדים עם/במחלקות הדוברות של משרדי הממשלה שבראשם עומדים שרי ישראל ביתנו (אלכסי לורנצסון – משרדי העלייה והקליטה ואריק אלמן, אשר מנהל את האתר הרשמי של משרד החוץ).
מרבית התוכניות המופקות על ידי הערוץ דוגלות בעמדות הימין הקיצוני. כך, למשל, דוברה הרשמי של הסוכנות היהודית, דוד שכטר, הופיע בשידור בפניה: "מדוע אסור להשכיר דירות לערבים".
/http://www.youtube.com/watch?v=b1Hudqxut0s
בפנייתו ציין שכטר: "צריך להבין שמתנהלת מלחמה, מתנהל מאבק. במדינת ישראל חיים שני עמים: ערבים ויהודים, והם נאבקים בינם ובין עצמם על מקום תחת השמש. לכן נספר כל מטר של הקרקע, כל דירה. אנחנו רוצים להישאר כאן, ערבים לא רוצים שנהיה כאן. ולכן הם לא סתם רוצים להתיישב בשכונות היהודיות, הם רוצים לגרש אותנו מהשכונות הללו. לכן מרבית יהודים לא רוצים להשכיר או למכור דירות לערבים. וערבים לא רוצים למכור דירות ליהודים. אגב, מי שבין הערבים מוכר דירות ליהודים, הוא פשוט נרצח".
כמו כן, תוכניות הערוץ מכילות הודעות של הסתה נגד המערכת המשפטית של ישראל, נגד הומוסקסואלים ועיתונות ישראלית.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.