יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה בנושא עיוות מסקנות דו"ח טרכטנברג בדיור בר השגה
16/02/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותבת יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי אראלה גולן:
בדוח ועדת טרכטנברג בסעיף הנוגע לקביעת הקריטריונים לזכאות לקבלת דיור בר השגה נקבעה במפורש דרישה למיצוי כושר ההשתכרות כתנאי בל יעבור. למרבה הצער שר השיכון אריאל אטיאס מסרב לכלול את דרישת כושר ההשתכרות בנימוק שעל פי נתונים שמשרדו קיבל מהמוסד לביטוח לאומי בנוגע למיצוי כושר ההשתכרות מתוך למעלה מחצי מיליון משפחות חסרות דיור למעלה מ 160 אלף משפחות לא ממצות את פוטנציאל כושר ההשתכרות שלהן.
בהקשר לכך טען שר השיכון שלא יעלה על הדעת שאזרחים שלא הצליחו למצוא להם משרה מלאה יקופחו בזכויותיהם לעומת אזרחים המשתכרים במשרה מלאה.
תנועת אומ"ץ סבורה שהשימוש שעושה שר השיכון בנתוני המוסד לביטוח לאומי הינו מגמתי וציני ונועד לאפשר לכמות גדולה מאוד של משפחות חרדיות להיכלל במסגרת המשפחות שזכאיות לקבל דיור בר השגה תוך עקיפת הדרישה למיצוי כושר ההשתכרות.
בנוסף לכך הגדיל לעשות שר השיכון, במכירת דירות קטנות לציבור החרדי באזור ירושלים. דירות מסובסדות שאינן יכולות לשמש כמגורים למשפחות מרובות ילדים, וזאת ללא התניית מגורים לתקופה של כ-5 שנים כפי שראוי היה שיעשה. יכול היה השר להעניק ישירות מתנות של אלפי שקלים תחת הונאת הציבור כולו ב"תנועה סיבובית כספית".
אנו פונים אליך בבקשה לאמץ את הסעיף הנוגע בדבר בדו"ח ועדת טרכטנברג. לא יעלה על הדעת שתהיה אפליה בין ציבור אזרחים חילוני לציבור החרדי בנושא דיור בר השגה רק משום ששר השיכון הנו שליחה של ש"ס. 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.