יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ תובעת מהדירקטורים החיצוניים של הבורסה להתפטר מתפקידם
08/01/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל תשעה דירקטורים חיצוניים בבורסה לניירות ערך בבקשה שיתפטרו מתפקידם, בנימוק שמעלו, לכאורה, באמון הציבור בכך שאישרו לבכירי הבורסה העלאת שכר משמעותית בתקופה של שפל כלכלי ושל פיטורים המוניים.
במכתב שכתב יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, לדירקטורים החיצוניים נאמר:
"תנועת אומ"ץ, האמונה על שמירת כללח מנהל תקין וצדק חברתי, נדהמה בימים אלה להיווכח כי דירקטוריון הבורסה לניירות ערך, שאתם חברים בו, התכנס ביום חמישי ה-25.12.08 ואישר העלאת שכר בשיעור של 6% לעובדים הבכירים בבורסה, לרבות יו"ר הדירקטוריון סם ברונפלד ולמנכ"לית אסתר לבנון. הצעד שנקטתם מעיד על חוסר רגישות ציבורית בעליל וכך מעלתם, לכאורה, באמון הציבור.
בהקשר לכך איננו יכולים שלא לציין את העובדה המאלפת, שלפני כמה שבועות, אישר דירקטוריון הבורסה העלאה משמעותית בשכרם של הדירקטורים החיצוניים (11,000 ₪ לישיבה במקום 6,000 ₪ לישיבה).
זאת ועוד, מן הראוי להדגיש שמאזן הבורסה לניירות ערך, לשנה החולפת, עדיין לא פורסם וכל הסימנים מעידים על כך שהמאזן יצביע על הפסד.
לאור האמור לעיל, אנו תובעים מכל אחד ואחת מכם להתפטר מתפקידו לאלתר. הדברים גם אמורים לגבי נציג בנק ישראל, ברי טאף, שלא נטל אמנם חלק בדיון בדירקטוריון, אך לא הביע, בדיעבד, התנגדות להעלאת השכר בכל דרך אחרת".

העתק מכתב זה נשלח לשר האוצר רוני בר-און ולנגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שנציגיהם מכהנים כדירקטורים חיצוניים בדירקטוריון.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.