יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ בקשה מפרקליט המדינה להתייחס לשאלת הגשת כתב אישום כנגד מר גפסו באופן ענייני ובהקדם האפשרי
26/01/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי עו"ד וינשטיין כותבת אליס גולדמן מרכזת מחוז הצפון:
תנועת אומ"ץ קיבלה מס' פניות בנושא התנהלות ראש עיריית נצרת עילית ואף השתתפה בישיבה מיוחדת בנושא, שהתקיימה בכנסת, בוועדה לענייני ביקורת המדינה ביום 5 ביולי 2011.
כמי שחרתה על דגלה את נושא הצדק החברתי והמשפטי, תנועת אומ"ץ מבקשת מפרקליט המדינה ליתן תגובתו לנושא ההשתהות בהגשת כתב אישום כנגד ראש עיריית נצרת עילית, כפי שמובא להלן:
• 20.7.09 – פורסם בכלי תקשורת שונים (לרבות ב- "YNET" וב- "גלובס"), על כך שמשטרת ישראל השלימה חקירה בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו, כמו גם בעניין סגנו מר עדי ברקו וכי היא ממליצה לפרקליטות להעמידם לדין בשל חשד לביצוע עבירות של סחיטה ואיומים.
• 23.5.10 - פורסם בכלי תקשורת שונים (לרבות ב- "NRG" וב- "הארץ") כי בפרקליטות מחוז צפון הוחלט לכאורה להגיש כתב אישום כנגד מר גפסו ומר ברקו, בכפוף לשימוע.
• יצוין, כי מר שמעון גפסו מכהן בתפקיד ראש עיריית נצרת עילית, מסוף שנת 2008.
• המלצת המשטרה מתייחסת לעבירות אשר ביצע מר גפסו לכאורה בעת שכבר כיהן בפועל בתפקיד ציבורי חשוב זה.
• הפרקליטות לא קיבלה החלטת תובע בעניין העמדה/אי העמדה לדין תוך זמן קצר וסביר ועל כן נפגעו 3 עקרונות בסיסיים: אפקט ההרתעה הפלילי, עינוי דין, אמון הציבור.
• חלפו למעלה משנתיים מאז המלצת המשטרה על העמדתו של מר גפסו לדין בעניין הפעלת לחצים פסולים לכאורה על חבר מועצה; כשנה וחצי מהחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד מר גפסו, בכפוף לשימוע בתיק זה; ולמעלה מחצי שנה מהמלצת המשטרה להגיש כתב אישום כנגד מר גפסו בגין חשדות לכאורה ללקיחת שוחד.
• כמו כן, לאחרונה ולכאורה,  התקבלו המלצות משטרה נוספות להגשת כתבי אישום כנגד מר גפסו (הראשון, על ידי מחלק הונאה צפון ושניים נוספים על ידי יאח"ה). ככל הידוע לנו, טרם נערך כל שימוע למר גפסו וטרם נתקבלה החלטת תובע בתיקים אלו.
תנועת אומ"ץ מבקשת מפרקליט המדינה המכובד, כי יתייחס לשאלת הגשת כתב אישום כנגד מר גפסו (כפי העולה מן המתואר לעיל), באופן ענייני ובהקדם האפשרי.
העתק:
כב' הש' בדימוס מיכה לינדנשטראוס- מבקר המדינה
מר יצחק אהרונוביץ – השר לבטחון פנים
ח"כ רוני בראון – יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה

הקלק כאן לעיון בתשובת משרד המשפטים

הקלק כאן לתשובה נוספת בנושא גפסו

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.