יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה לבטל הגדלת שכר הרבנים
29/01/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר יובל שטייניץ עומד לאשר מחר העלאה חריגה ביותר בשכר הרבנים, בשיעור המגיע עד כדי גידול של פי 2,5 -  שעלותו הכוללת תגיע לכדי מיליוני שקלים בשנה. ההחלטה המתוכננת – כפי שפורסם הבוקר בתקשורת - מתבססת על הצעה של השר לשירותי דת יעקב מרגי והיא נתמכת על ידי שר האוצר.
על פניו נראה כי לקראת פרסום דו"ח המבקר על אסון השריפה בכרמל, הממליץ להדיח מתפקידיהם את שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי, מנסים הליכוד וש"ס להקדים רפואה למכה ולצ'פר את המגזר החרדי במיליונים מכספי הציבור, כדי לגבש חזית אחידה למניעת מימוש המלצות המבקר.
ההחלטה הצפויה, המתוכננת להתבצע הרחק מן העין הציבורית כיוון שהחלטות הקבינט מתקבלות בדלתיים סגורות, אינה ניתנת להגדרה אלא כשוחד פוליטי חדש בעסקה חשאית בין הליכוד לש"ס, מהווה התעלמות מוחלטת מן המצוקה והמחאה החברתית על יוקר החיים במדינת ישראל והעדפת המגזר הדתי על פני המגזר האזרחי.
אומ"ץ מבקשת ממך לנקוט במהירות המירבית בכל הפעולות החוקיות האפשריות כדי למנוע את מימוש ההחלטה השערורייתית העומדת להתקבל בניגוד לכל הגיון ורק מתוך כוונה לשמר את מעמדם של גורמים חרדיים, שבידיהם המפתח להמשך קיומה של ממשלת נתניהו. 
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.