יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מגישה תלונה על חשד להטרדת עד המדינה בפרשת הולילנד ומבקשת מניצב סגלוביץ' לפתוח בחקירה בנושא חמור זה ולקבוע את זהותם של המעורבים בפרשה ולקבוע אם יש מקום להגיש נגדם כתבי אישום
06/01/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ניצב יואב סגלוביץ' כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה על חשד להטרדת עד המדינה בפרשת הולילנד בעקבות שידור אמש בחדשות ערוץ 2 שבו נחשף כי עד המדינה ביקר בחברת רעייתו בחנות בקניון ורכש עבורו עצמו דברי מלבוש יקרים דבר המעיד כביכול על מצבו הבריאותי והכלכלי.
החשיפה העיתונאית נעשתה ככל הנראה בעקבות מעקב צמוד אחר עד המדינה שנעשה ע"י חוקרים פרטיים שנשכרו ביזמת נאשמים מסויימים בפרשה זו או שליחיהם, דבר המהווה לכאורה עבירה על החוק.
סעיף 249 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 קובע את האיסור של "הטרדת עד", כדלקמן: "המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עומד למסור, בהליך שיפוטי, דינו – מאסר שלוש שנים".
מטרת הוראת החוק הינה לאסור על כל הטרדת אדם בנוגע לעדות ולאפשר מסירת עדות באופן חופשי ולמנוע מגורמים בעלי עניין (למשל, משפחתו או חבריו של הנחקר/נאשם וכיו"ב) להשפיע, בדרכים שונות, על עדות שנמסרה/תימסר במשטרה או בבית המשפט. וכדברי בית המשפט בת.פ. 5472/03: "השימוש במילה "הטרדה" מצביע על כוונת המחוקק להקיף במונח זה את כל המעשים העלולים לגרום אי נעימות או אי רצון של המוטרד".
מטרת המעקב אחר עד המדינה הייתה לסתור את טענת הפרקליטות בעניין מצבו הבריאותי של עד המדינה שבגינה הוגשה בקשה לעדות מוקדמת של האיש.
אומ"ץ מבקשת לפתוח בחקירה בנושא חמור זה ולקבוע את זהותם של המעורבים בפרשה ולקבוע אם יש מקום להגיש נגדם כתבי אישום.

הקלק כאן לעיון בתשובת האגף לחקירות ומודיעין
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.