יומן פעילות - שוטף
החלטת שרת התרבות גב' לימור לבנת להקים ועדה לבחירת מעמדים לקבלת פרס עבור היצירה הציונית גרמה להרמת גבות
06/12/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ לשרת התרבות והספורט כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
החלטתך להקים ועדה לבחירת מעמדים לקבלת פרס עבור היצירה הציונית גרמה להרמת גבות  ומעוררת תהיות סביב השאלה מהי  בעצם יצירה ציונית ומהם הקריטריונים לסיווג יצירה אמנותית בקטגוריה זו?
האם לדוגמא האמן המוערך יחזקאל שטרייכמן  שזכה בפרס ישראל ונוהג לצייר נשים בערום ראוי להיקרא " אמן ציוני" והאם באורח עקרוני  יכולים להיכלל בקטגוריה זו גם אמנים אחרים בעלי שיעור קומה המציירים נשים רחמנן ליצלן וזאת בעדן החשוך של הדרת נשים?
השאלה העקרונית היא מדוע בכלל יש צורך בהגדרת פרס ל"יוצר ציוני"?
האם ,דרך משל, הסופרת המחוננת שולמית לפיד שכתבה בספרה האחרון בכישרון רב על ההווי ריקודים של בתי הקפה התל אביביים מסווגת כציונית או דינה לפסילה כמי שלא הלכה "בתלם הציוני המודרני" שנסללה ע"י גורם פוליטי - בעיתוי שקוף.
ואמנם, קשה להשתחרר מהתחושה  שגם האמנות הסתננה בדלת האחורית  ביזמתך למסע המתוכנן והמתוזמן שנעשה בימים אלה ע"י כמה חברי כנסת בעלי עניין המבקשים לפגוע בערכי הדמוקרטיה בהם חופש הביטוי .
החלטתך עלולה להוות נידבך נוסף במהלך זה מאחר שיש בה בבחינת פגיעה בחופש הרוח  והמחשבה ואולי גם בתשתית של האומנות הישראלית.
נראה לנו שמוטב היה לכנות את הפרס פרס ל"יצירה הצינית".

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.