יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ, פנתה לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה להורות לגופים המתאימים לבצע חקירה לאלתר בכל הקשור להתנהלותו של מר חסן, ולהורות על השעייתו משירותו בנמל עד לגמר החקירה.
14/11/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר התחבורה ישראל כ"ץ כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
מתוך העובדות העולות מכתבתה של שרון שפורר שהתפרסמה במוסף הארץ ב 28.10.11, על התנהלותו של אלון חסן, יו"ר וועד העובדים, בכל הקשור לעבודתו בנמל אשדוד, עולה לכאורה התנהלות שאינה הולמת מדינה מסודרת בעלת שלטון חוק.
הנאמר בכתבה מצביע על כך כי מר חסן חוצה דרך קבע את הגבולות של מותר ואסור בשירות הציבור והצליח בדרך כוחנית לקבוע נורמות עבודה שאינן הולמות את מדינת ישראל בלשון המעטה.
לדעתנו, צבירת עוצמה, כפי שמתוארת בכתבה, יכולה לקרות בין היתר כתוצאה מחולשת הנהלת ורשות הנמלים.
אבקשך לבחון היטב את נסיבות האירועים המתוארים בכתבה וליצור הוראות נוהל חד-משמעויות בכדי,למשל, שיו"ר וועד עובדי הנמל לא יעמוד בקשר ישיר עם יבואנים ו/או המובילים וכד'.
לעניות דעתנו, אין זה מתפקידו של וועד העובדים לנהל את הנמל. בעבור זה אמור להיות קיים גוף מנהל אחראי. תפקידו של הוועד הוא לייצג את העובדים בפני ההנהלה בלבד!
הציטטות מפיו של אלון חסן כפי שהובאו בכתבה מוכיחות התנהלות חולה עד למאוד. אמירות כמו: "אני מכבד את הלקוחות ועוזר להם, הם יכולים לפנות אלי כשיש בעיה, והם בראש סדר העדיפויות..." או "העובדים זה אני והם עושים הכל על הצד הטוב ביותר, אלו מי שמתלוננים הם בכיינים" - הן אמירות המצביעות על אדם שחצה את גבולות המותר כאמור.
מעבר לאמור לעיל, עולה מתוך הכתבה התנהלות הנגועה בשחיתות.
הכיצד ייתכן שעובד רשות הנמלים, שהינו גם יו"ר וועד העובדים, ינהל עסקים פרטיים? פרשיות המשיקים לעבודתו בנמל אשדוד.
התאם לידוע לנו, עובדי מדינה מחויבים בקבלת היתר מיוחד מנציבות שירות המדינה לעבודה פרטית לאחר שעות עבודתם בשירות. כמו כן, גם אם ניתן היתר שכזה הרי ההכנסות המתקבלות מהעסקים הפרטיים חייבות להיות פחותות מהכנסותיו של אותו עובד ציבור, שכן עיקר פרנסתו חייבת לנבוע מהשירות הציבורי ולא מעסקיו הפרטיים.
אבקשך, איפוא, להורות לגופים המתאימים לבצע חקירה לאלתר בכל הקשור להתנהלותו של מר חסן הנ"ל ולהורות על השהייתו משירותו בנמל עד לגמר החקירה בכדי למנוע שיבוש חקירה.
אודה לך באם תודיענו באלה דרכים בכוונתך לנקוט בפרשה החמורה הנ"ל.
העתקים:
השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה
מר משה דיין, נציבות שירות המדינה
מר יעקב רז, יו"ר נמל אשדוד
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.