יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה ע"י ב"כ התנועה עו"ד פנחס(פיני)פישלר בבקשה לבדוק את התנהלות צמרת פיקוד המשטרה
05/10/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב עו"ד פנחס(פיני)פישלר:
הנדון: תלונה – התנהגות צמרת פיקוד המשטרה והמפכ"ל רנ"ץ יוחנן דנינו – התנהלות לקויה ובלתי אחראית - אירועי הצתת המסגד והמהומות בטובה זנגרייה
מרשתי, תנועת אומץ', מילאה ידי לפנות אל כב', בדחיפות, בתלונה, כדלהלן;
1. מצורפת בזאת חשיפת "מעריב" והעיתונאי מר אבי אשכנזי, מהיום, 05/10/2011.
2. מרשתי טוענת כי המדובר בהתנהלות לקויה ובלתי ראויה של צמרת פיקוד משטרת ישראל והעומד בראשה, המפכ"ל, רנ"ץ יוחנן דנינו.
3. נציין, כי היתה זו מרשתי שהתנגדה התנגדות נחרצת למינויו של המפכ"ל הנוכח, בראותה אותו בלתי מתאים ובלתי ראוי לתפקיד, לאור מעורבותו בפרשת רצח המקורות המשטרתיים פרשה שנחקרה על ידי כב' המבקר וצוותו.
4. מפכ"ל משטרת ישראל ויחד עימו גם כל צמרת הפיקוד הבכיר של המשטרה חגגו במשך יומיים, בבית מלון ["בית דניאל"] שעה שמוצת מסגד ובעקבות כך, מתרחשות מהומות בטובא זנגרייה – אירוע חמור המוגדר כאירוע נפיץ העלול לדרדר את המצב בצפון הארץ.
5. העובדה, שכבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס נזעק לבקר במקום, מייד, יחד עם הרבנים הראשיים לישראל  - מדברת בעדה.
6. באותם ימים קריטיים, המשיך המפכ"ל ויחד עימו כל צמרת הפיקוד, "לחגוג" בבית מלון ו"לגבש" את צמרת המשטרה ב"סדנת בישול" ["גיבוש"] נוסח "מאסטר שף" שאינה מביאה כבוד למשטרת ישראל מה גם שנעשתה על חשבון כספי הציבור.
7. לבד מניצב רוני עטיה, שמילא את תפקידו כראוי כמפקד המחוז הצפוני, הרי שאיש מהניצבים האחרים  לא מצא את הצורך – את ההכרח – את החובה – את האחריות - לעזוב הכל ולרדת מייד לשטח על מנת לעמוד מקרוב אחר ההתרחשויות הקשות והרגישות כל כך ולפקד על הכוחות.
8. העובדה ש"מעריב" מצא לנכון לפרסם תמונת מחשב מגוחכת של המפכ"ל, הסמנכ"ל וראש אח"ם     לבושים סינרים ,מעצימה עוד את האירוע ההזוי והמביש הראוי לבחינה ולבדיקה .
9.  מקוממת ומכעיסה הינה תגובתה של סנ"ץ שרית פיליפסון, עו"ד, סגנית דובר המשטרה – עושת דברו של המפכ"ל שלקח אותה, עימו, ממחוז הדרום ללשכתו בירושלים. בהתנשאותה כי רבה, טוענת היא כי "מדובר בפנייה קנטרנית המשוללת כל יסוד". עניין לנו בניסיון נפסד ופסול לחפות על מעללים מגונים ולהתנער מאחריות – תגובה בלתי מקצועית ובלתי אחראית בעליל.
10. דווקא בשל תגובה חסרת אחריות שכזו, תגובה יהירה, מן החובה לבדוק מי הקנטרן ומי התנהגותו משוללת כל תרבות ניהולית, אחראיות מקצועית, דוגמא ומופת.
11. הפרשה החמורה כאן, מאירה בזרקורים את חוליה של משטרת ישראל, את היעדר תיפקודה, חוסר מקצועיותה, את התנהלותה הלקויה ואת שיקול הדעת הבלתי מקצועי שמפגינה צמרת הפיקוד הבכיר ביותר.
12. הפרשה החמורה מצביעה על העובדה כי אין משטרה בישראל וכי ההתנהגות, מצביעה גם על התנהגות ילדותית בלתי בוגרת ובלתי בשלה של קצונה בכירה בלתי אחראית ובלתי מקצועית – המבכרת לשים על עצמה סינרים  על בגדים אזרחיים – במקום לרדת עם מדים ודרגות לשטח. 
13. מרשתי טוענת כי אזרחי מדינת ישראל  זכאים וראויים לקבל משטרה מקצועית ואחראית ולא משטרה המגלה חוסר אחריות, זלזול, שיקול דעת לקוי, הכל, בהתנהלות מבישה, חסרת אחריות, כדי ילדותית ממש ובלתי ראויה, לשון המעטה.
14. מרשתי מבקשת מכב' מבקר המדינה לבדוק את התנהלות צמרת פיקוד המשטרה, בפרשה, כמו גם את תגובתה לאירוע.
העתק:
השר לביטחון פנים.
מבקר המשרד לביטחון פנים.
כב' היועץ המשפטי לממשלה.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.