יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה לערוך בדיקה יסודית ולאתר את האחראים בתחזוקה הלקויה של תיקי חקירה במשטרת ישראל
17/08/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב עו"ד פיני פישלר:
מרשתי, תנועת אומץ', מילאה ידי לפנות אל כבודו,  בהקדם, כדלהלן;
1. העיתון "ישראל היום" פרסם הבוקר את הכתבה המדאיגה והמקוממת המצורפת בזאת לעיון כב'.
2. המקרה המתואר, עניינו בחקירת תיק רצח [משנת 2002] שהסתיימה בכתב אישום מינורי, ביחס לחשדות המקוריים, על החזקה ונשיאת נשק שלא כדין.
3. למותר לציין, כי עד כה, לא פוענחה ולא "פוצחה" החקירה משלא מוצתה עד תום, על אף שמדובר, כאמור, בחשד למקרה רצח [עבד באווב].
4. ממזכר משטרתי פנימי [תחנת משטרת נתניה - רישום] הנושא תאריך 08/8/2011 והממוען לימ"ר ת"א [רפ"ק גל אידל] עולה תופעה חמורה ומדאיגה – מנהל בלתי תקין לצד רשלנות של ממש.
5. לצערנו, כי תיקי חקירה רבים, המסווגים בסיווג "על"ן" [עבריין לא נודע], משנת 2002 [לאמור מלפני 11 שנים], שאוחסנו במחסן המשטרתי בבית דגן "נרטבו ונאכלו על ידי עכברים".
6. אמתלה זו, של אחסון לקוי של תיקי חקירה, מסבירה מדוע גם, מדוע תיקי רצח רבים [מאות במספר] אינם מפוענחים על ידי משטרה ישראל ברבות השנים .
7. מסטטיסטיקה שנאגרה אצל מרשתי, עולה, כי עד היום נערמים במשטרה כ – 700 תיקי רצח בלתי מפוענחים [לצד עשרות אלפי תיקים אחרים, בעבירות חמורות אחרות, שאינם מפוענחים] וכי אין דורש, אין שואל ואין מברר [מעת לעת] מה עולה בגורל תיקים קשים אלו.
8. במאמר מוסגר, מרשתי מבקשת לציין, כי במצב דברים בו תיק רצח אינו מפוענח על ידי צח"מ, מן הראוי הוא לרענן את הצוות ולהחליפו בצוות אחר, מתוך תקווה לחשיבה יצירתית [שונה] ופורייה בחקירה.
9. מרשתי מוצאת להעיר ולהאיר, כי פלאי הטכנולוגיה, בשנים האחרונות, מציעים פתרונות אחסון טובים ויעילים [גם לא יקרים], בדמות סריקת מסמכים, אלא, שמשטרת ישראל לא מצאה לצריך ולחובה להיערך לכך, מבעוד מועד, ובכך העצימה עוד את העובדה אודות לאחריותה הבלעדית לרשלנות רבתי – באדישותה כי רבה / בעצימת העיניים.
10. מרשתי רואה בחומרה אמתלות ותירוצים בדמות "עכברים אוכלים תיקים" בעוד דמם של נרצחים זועקים מן האדמה.
11. עניין לנו גם בעצימת עיניים או באדישות – סימפטום למה שמתרחש במשטרת ישראל – ביתר שאת - בשנים האחרונות.
12.  מרשתי פונה בבקשה, לפתוח בבדיקה יסודית, מקצועית ומעמיקה, כדי שורשה, לברר, כיצד שומרת המשטרה מסמכים, כיצד מאחסנת היא אותם וכן לאתר את האחראים למחדל ולרשלנות.
לוט: הכתבה
העתק:
יצחק אהרונוביץ' -השר לביטחון פנים מר.
תנ"ץ שאול גורדון, עו"ד [ובאמצעותו ליב"ק] - היועץ המשפטי של משטרת ישראל
עו"ד רחל תורן-  יו"ר הפורום הפלילי, לשכת עורכי הדין בישראל.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.