יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פונה לראש הממשלה בבקשה לדחות מינוי מנהל התכנון ולקיים דיון חדש
31/07/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
הרינו לפנות אליך, בשם תנועת אומ"ץ ולבקשך להימנע מאישור מינויה בממשלה של הגב' בינת שוורץ למשרת מנהל מינהל התכנון. כן נבקשך להביא לכך שבחירת מנהל מינהל התכנון תוחזר לועדת האיתור שמונתה לשם כך לצורך איתור מועמד מתאים.
אי התאמתה של הגב' שוורץ מלכהן בתפקיד חשוב זה נובעת בעיקר מתפקודה המקצועי הלקוי בשורה של פרשות, באופן שיש בו להטיל דופי של ממש בדבר שיקול דעתה וכשרותה לעמוד בראש מערכת התכנון בישראל. השיא היה בתפקודה בפרשת 'הולילנד' – במסגרתה גב' שוורץ הביאה לאישור תכנית שהעניקה הטבות כלכליות מופלגות ליזמי הפרויקט, תוך פגיעה קשה באינטרס הציבורי.  היה זה כשל מקצועי רב-ממדים של גב' שוורץ שהייתה האחראית לקידום מזורז ולאישור התכנית. תחת כהונתה של גב' שוורץ כמתכננת מחוז ירושלים, הופקדה תכנית 3507/ו' אשר הגדילה בכשליש את השטח שכבר היה מיועד למגורים ב"פרויקט הולילנד" (תוך גריעת שטח שהיה מיועד למלונאות), והוסיפה בו 220 דירות בשווי מוערך של  לא פחות מחצי מיליארד₪.
דווקא בימים אלה שבהם עולה על סדר היום הציבורי ביתר שאת נושא הריכוזיות והתערבותם של גופים כלכליים בהתנהלות השוטפת של וועדות התכנון , מן הראוי היה שתהיה רגישות יתר למינוי כושל זה.
הבחירה להעמיד כיום בראש מערכת התכנון דווקא אחת מן האחראיות הראשיות לדמותו ולאופיו של הפרויקט, שאישורו הוא אולי הכתם הגדול ביותר שדבק עד כה במערכת התכנון בישראל. לא זו בלבד שהגב' שוורץ, בתור הסמכות המקצועית העליונה בוועדה המחוזית באותה עת, נמנעה מלהתריע על התכנון הלקוי אשר הובא לפתחה של הועדה, וכשלה מזיהוי האינטרסים הזרים אשר חדרו לשיקולי התכנון, אלא שהיא תמכה והביאה לאישורה התכנית שאושרה ברוב גדול על סמך המלצתה לעשות כן.
לאור דברים אלה, ראוי ונדרש כי הממשלה תעביר בהחלטתה מסר חד וברור: מי שנכשל בתפקידו באופן כה חריג וחריף, ואשר לא רק שכשל למנוע אלא אף קידם תכנון גרוע במובן הבסיסי ביותר של המילה, לא יכול לעמוד בראש מינהל התכנון, ולהיות הסמכות המקצועית העליונה בנוגע לתכנון הפיזי של מדינת ישראל.
לאור כל האמור, על הממשלה לדחות את המינוי, ולהורות לועדת האיתור לקיים דיון מחדש לצורך גיבוש המלצתה על מועמד מתאים לתפקיד רב חשיבות זה, על סמך כלל המידע הרלוונטי.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.