יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה בדרישה להטיל על מומחים לבדוק את המידע שמסרה חברת מפעלי ים המלח על ניצול משאבים על מנת להגיע לנתונים מדויקים. אומ"ץ טוענת כי קיים חשש שהנתונים שנמסרו לממשלה אינם מדויקים לכאורה ונועדו לשלם מסים מופחתים
17/07/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה מר נתניהו כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ דנה בנושא מצבו העגום והמסוכן של ים המלח – שבעיקרו הינו תוצר ישיר של  רשלנות ממשלות ישראל לדורותיהן בכך שלא עמדו מלכתחילה על זכויות הציבור למשאב השייך לכלל אזרחי מדינת ישראל, ובכך אפשרו למפעלי ים המלח הישראליים (לישראל כמובן אין כל יכולת להשפיע על הנעשה והלא נעשה במפעלים הירדניים) לגרום לנזקים אשר חלקם הינם בלתי הפיכים.
אנו מניחים כי אתה מצוי בנושא (כפי שפורסם אף סיירת באזור), ובעיקר זה אשר עלה לאחרונה – ואשר עליו דנה הממשלה – "קְציר"-המלח אשר הצטבר בקרקעיתה של בריכה מס' 5 – זו הסמוכה לשרשרת המלונות באזור עין בוקק, עליו המליצה הממשלה באופן חד משמעי ותבעה להטיל את מלוא כובד האחריות למצב הקשה על המפעלים על פי העיקרון המקובל בעולם: "זיהמת – שילמת".
על פי מידע המצוי ברשותנו , מפעלי ים המלח מתכוונים ליבש קטע ים נוסף בדרומו של האגן הצפוני, קטע המכונה על ידם "בריכה 6". אין לנו כל ספק כי כל עוד לא נמצא פתרון הולם לנושא ירידת מפלס הימה אסור בתכלית האיסור להגדיל את המשך הייצור שיגרום לגרעון גדול עוד יותר!
נזקי ירידת המפלס, פרט לאיבוד אתר בעל חשיבות עולמית הינם גם אותם "בולענים" המסכנים רכוש וחיי אדם.
ונושא אחרון הקשור בתמלוגים המשולמים על ידי החברה המגיעים ל- 5% בלבד. יש לזכור כי בעלי החברה קיבלו לניצול את האוצר הטבעי הגדול ביותר של מדינת ישראל – ימה ובה ריכוזי מלחים תעשייתיים בעלי חשיבות עליונה. אי לכך יש לדון, ובכל כובד הראש על רמת התמלוגים המשולמת לאוצר ולהעלותו לרמות סבירות וּנכונות. לפיכך יש לכונן, ומייד, ועדה מקצועית דוגמת זו אשר בחנה את נושא הגז התת-ימי, על מנת שהמדינה ואזרחיה אכן יקבלו את המגיע להם.
אנשי מקצוע מהימנים, נטולי כל אינטרסים עסקיים מעריכים שחברת מפעלי ים המלח  מסתירה לכאורה חלק או חלקים מהמידע אשר חייב היה להגיע לגורמי הממשלה הרלבנטיים, באשר להיקף ניצול משאבי ים המלח, וזאת בין היתר כדי להימנע מתשלומי תמלוגים ומיסים. נושא המחייב בדיקה יסודית ואובייקטיבית.
בנוסף אנו מצטרפים להמלצתה של ה"חברה להגנת הטבע" שעל המפעלים להקצות קרן לפיקוח ושימור סביבתי של האזור במטרה לשמור על המשאב לדורות הבאים.
אנו משוכנעים כי כבודו יאמץ נתונים ובקשות אלה, יציגם בפני הממשלה ויתמוך בישומם.
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.