יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מבקשת מהמבקר לבדוק פרשיה חשודה בנושא "עסקת הדולפינריום".
30/06/2011

בפניה של תנועת אומ"ץ למבקר המדינה כותב נתן להב הממונה על הפרויקטים:
1. ב 30 ינואר השנה פנתה תנועת אומ"ץ למנהל מינהל מקרקעי ישראל מר ירון ביבי, על רקע ידיעות כי העסקה שבנדון הושלמה, חרף הביקורת הציבורית הנוקבת , והחשדות לכאורה כי מדובר בעסקה מפוקפקת,ובלתי כדאית למדינה, שבוצעה ללא מכרז, תוך מתן עדיפות הנראית על פניה בלתי חוקית ובלתי שוויונית לכאורה, לאיל ההון יוסף בוכמן, תוך הפקרתם של האינטרסים הלאומיים.
2. מאחר ומדובר בנכסים בבעלות המדינה, ביקשה תנועת אומ"ץ ממנהל המינהל, מידע מלא בהקשר לנכסים המדוברים, ונתוני העסקה, בכדי שתוכל להתרשם ולהעריך את הנתונים ותנאי העסקה, וזאת בתוקף חוק חופש המידע.(עותק מכתבנו מיום 30 ינואר מצ"ב)
3. תנועת אומ"ץ גם נפגשה בהקשר עם השר לשעבר מאיר שטרית, שמנע בשעתו את ביצוע העסקה , והבין כי מדובר בהליך בלתי תקין, ובמעשה שלא ייעשה ברכוש ציבורי,והביע גם תמיהה והסתייגות על הכוונה להוציאה אל הפועל.
4. ביום 6 בפברואר פנתה אומ"ץ למר אלי מורד, הממונה על יישום הוראות חופש המידע במינהל מקרקעי ישראל, וביקשה ממנו לוודא כי אומ"ץ תקבל את המידע הנדרש במכתבה למנהל מינהל מקרקעי ישראל מיום 30 לינואר 2011. (עותק המכתב למר מורד מצ"ב)
5. תזכורות נשלחו למנהל המינהל לקבלת התייחסות והמידע המבוקש ביום 27 לפברואר 2011, וביום 7 לאפריל 2011 (עותקים מצ"ב), אך כמו כל פניותינו, גם אלו לא זכו להתייחסות.
6. לאור התחמקותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל מר ירון ביבי, מהתייחסות  לפניותיה של תנועת אומ"ץ, וקיום הוראות חוק חופש המידע, ומאחר ועולה כאן חשש לכאורה כי ההתחמקות וההימנעות של מנהל המינהל נראית לנו על פניה בכוונה פלילית, אומ"ץ פונה למבקר המדינה בבקשה לבדוק פרשיה חשודה זו, שנודף ממנה ריח באושים, עוד בטרם תגיע למימוש מלא.
7. תנועת אומ"ץ תשמח לעמוד בקשר עם הנוגעים בדבר במשרד המבקר, עם תחילת הביקורת ובמהלכה, ולפרט את מכלול השגותינו לגבי העסקה, הגורמים המעורבים והקשרים ביניהם, שומות והערכות השווי, ועוד, שאולי עוד מוקדם להעלותם בשלב זה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.