יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ חידשה הבוקר את פנייתה למנכ"ל משרד הבריאות להדיח מתפקידו את יו"ר דירקטוריון קופת חולים מאוחדת הרב אברהם בויאר
12/06/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל פרופ' רוני גמזו מנכ"ל משרד הבריאות כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
ב-1 ביולי עתיד להיכנס לתפקידו ד"ר אשר אלחיאני המנכ"ל החדש של קופת חולים מאוחדת, אשר אחד מתפקידיו המרכזיים יהיה לטהר את  שרידי השחיתות שחשף מבקר המדינה בדו"ח החמור  על  המוסד
בשלב הראשון פעלת בתוקף תפקידך כמנכ"ל משרד הבריאות בנחישות כדי שממצאי המבקר לא יהפכו לדו"ח נוסף שמעלה אבק במגירות אלא יתבצעו הלכה למעשה, אך בפועל לא זה מה שקורה.
אין צורך להזכיר לך מה היו כל הממצאים החמורים של המבקר בתחום השחיתות בכל דרגי הקופה ומה הייתה עמדת משרד הבריאות, בראשותך, לגבי הכישלון החרוץ של יו"ר הדירקטוריון הרב ירמיאל בויאר ושל דירקטוריון הקופה. אבל כדי שיהיה ברור שמי שכשל כישלון כה חמור אסור שימשיך לכהן בתפקידו ארשה לעצמי לצטט אחדים מן הממצאים של חקירת המבקר:
"הפעילות הלא תקינה של הקופה (מאוחדת) נמשכה שנים והיא תוצאה של מחדל ניהולי מתמשך הן של מנהליה והן של גורמי הפיקוח והבקרה בקופה ובהם יו"ר הדירקטוריון, יו"ר ועדת הביקורת (של הדירקטוריון) חברי ועדת הביקורת, מבקר הפנים והיועצים המשפטיים של הקופה, שלא פעלו נחרצות לעקור מן השורש את אי הסדרים ואף נתנו יד להתמשכותם..." 
"מחדלי הניהול והבקרה החמורים והמתמשכים מעוררים את השאלה האם מנהלים וחברי מוסדות מפקחים שכשלו כשל חמור במיוחד ראויים להמשיך בתפקידם... מן הראוי כי הניצבים בראש הפירמידה יקבלו עליהם את האחריות למעשיהם ... ומן הבחינה הציבורית – אל להם להיאחז בקרנות המזבח".
גם אתה לא חסכת בדברי ביקורת חמורים כפי שבאו לידי ביטוי במכתבך מיום 21/12/2010 לרב בויאר: "הדירקטוריון לא פעל כנדרש לפקח על גורמי הביצוע בקופה, לבקר את פעולותיהם, לבקש מהם דין וחשבון, להעלות מיוזמתו סוגיות משמעותיות לדיון ולהחליט בהן, ולעקוב כי החלטותיו מבוצעות. הרושם הוא כי מסיבות רבות ושונות הדירקטוריון לא מילא לאורך השנים את התפקיד המצופה מגוף במעמדו ומבחינות רבות הניח את הקופה לשליטת מנהליה".
אני מניח כי חשוב לך שהמנכ"ל הנבחר יצליח בתפקידו וכי הקופה תעלה מחדש על פסים של ניהול נכון ונקי כפיים. כדי שזה יקרה חובתך הציבורית – כפי שהתחייבת בפניי במספר שיחות שקיימנו  – היא להפסיק מיידית את כהונת היו"ר בויאר, להחליף את הדירקטוריון ולדאוג לכך שהגורמים המוסמכים בקופה ימנו דירקטוריון חדש, שבו יכהנו גם דירקטורים מטעם משרד הבריאות ומשרד האוצר.
אומ"ץ משוכנעת שאין זה נכון וצודק, מבחינת טוהר המידות במגזר הציבורי, שהדירקטוריון והיו"ר של מאוחדת שכשלו בתפקידם, יהיו אלה שימשיכו להכתיב את דרכה של הקופה. את הצעד הזה הכרחי לעשות כדי לא לאפשר המשך המצב  שבמסגרתו  החוטאים לא יבואו על ענשם ואף ייצאו נשכרים.
עותקים:
השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס - מבקר המדינה
מר בנימין נתניהו - שר הבריאות 
הרב יעקב ליצמן - סגן שר הבריאות
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.